kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵

امارات چگونه هزاران جوان سودانی را فریب داده و به قتلگاه یمن می‌فرستد؟

مردم سودان در اعتراض به فریب جوانان سودانی توسط امارات برای اعزام به قتلگاه یمن، در خارطوم دست به تظاهرات زدند.



عربستان و امارات در 5 سالی که از جنگ یمن می‌گذرد با فریب جوانان سودانی و تطمیع، آنها را به میدان جنگ یمن فرستاده‌اند. هرچند اخیرا اعلام شد سربازان سودانی در حال خارج شدن از جنگ یمن هستند اما گزارش‌های جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد، امارات با فریب جوانان سعودی بار دیگر آنها را به جنگ یمن اعزام کرده است. این مسئله واکنش شدید مردم سودان را به دنبال داشته است.
به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن، شاهدان عینی در خارطوم اعلام کرده‌اند ده‌ها سودانی مقابل سفارت امارات تجمع کرده و دست نوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن این عبارات‌ نوشته شده بود: «نه به دروغ»، «نه به مزدوری» و «نه به فریب».
جمعه یک خانواده سودانی نیز از دولت انتقالی خواست برای بازگرداندن پسرش از امارات که در پادگان آموزشی به مدت سه ماه بازداشت شده تلاش کنند. به او و گروه همراهش وعده داده شده بود برای کار در «گارد امنیتی» استخدام می‌شود اما او را فریب داده و به میدان جنگ فرستاده‌اند!
«شبکه الجزیره» هم جمعه به نقل از «عبدالله الطیب یوسف»، برادر یکی از سودانی‌ها در امارات، داستان ده‌ها سودانی را تعریف کرد که فریب خورده‌اند و آنها را برای سه ماه به پادگان‌های آموزشی کشانده بودند به جای اینکه در گارد امنیتی به کار گرفته شوند: «برادرم به من خبر داد که برای استفاده از سلاح سنگین آموزش دیده است و بعد مخیر شده که به لیبی یا یمن سفر کند.»
اخیرا فعالان سودانی از دست داشتن یک شرکت اماراتی در سربازگیری از ۳۰۰۰ جوان سودانی و فرستادنشان به جنگ خبر دادند. شرکت «بلک شیلد» امارات ۳۰۰۰ جوان سودانی را از طریق آژانس‌های استخدام محلی به عضویت گرفته است و زمانی که این جوانان به آنجا رسیدند دیدند که اوضاع فرق می‌کند و فهمیدند که روش آموزش به این صورت است که در سه ماه، استفاده از تمامی سلاح‌ها از جمله سلاح سنگین را آموزش می‌بینند.