kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۹۷۵
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷

حلقه محاصره تروریست‌ها در «معرۃ النعمان» تنگ‌تر شد /آغاز شمارش معکوس برای یک پیروزی تاریخی دیگر

با تنگ‌تر شدن حلقه محاصره تروریست‌ها در «معرهًْ‌النعمان» سوریه و به شماره افتادن نفس آنها شمارش معکوس برای ثبت یک پیروزی تاریخی دیگر برای جبهه مقاومت عملا آغاز شده است.



سرویس خارجی-

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در آستانه یک پیروزی تاریخی دیگر در سوریه هستند. «معرهًْ النعمان» در حومه جنوبی ادلب مقر اصلی تروریست‌های النصره در آستانه آزادی است. شبکه المیادین در این زمینه گزارش داده، ارتش سوریه پیشروی جدیدی در حومه شمالی و شمال شرقی معرهًْ النعمان رقم زده و در میان پیشروی‌ها، نیروهای ارتش سوریه صفوف تررویست‌های جبهه النصره فورا در چند جبهه در هم شکسته شده است. این منابع گفتند، ارتش سوریه برای آغاز حمله به معرهًْ‌النعمان حلقه محاصره این شهر را با تصرف روستاهای اطراف هر لحظه تنگ‌تر می‌کند.
شهر حلب نیز از یک ماه پیش شاهد استقرار تجهیزات و نیروهای ارتش سوریه جهت فراهم ‌سازی مقدمات حمله نظامی به حومه جنوبی و غربی این استان است. خبرنگار اسپوتنیک به نقل از یک منبع میدانی تاکید کرد، عملیات ارتش سوریه در حومه جنوب شرقی ادلب طبق نقشه دقیق برنامه‌ریزی شده جهت تامین کامل امنیت منطقه اطراف شهر معرهًْ‌النعمان قبل از یورش به شهر و تسلط بر آن در حال انجام است و اکنون جهت بستن خطوط امدادرسانی ارتش سوریه در منطقه با پشتیبانی هوایی برای تسهیل عملیات نیروهای پیشرونده تلاش می‌شود.این منبع تاکید کرد: ارتش سوریه همچنین جاده بین‌المللی بین معمرهًْ‌النعمان و سراقب را که اهمیت استراتژیکی دارد، بست.طی دو روز گذشته ارتش سوریه توانسته بیش از ۱۰ روستا و شهرک در حومه ادلب را در جریان پیشروی به سمت شهر معرهًْ‌النعمان که به منزله یکی از بزرگترین مناطق محل استقرار تروریست‌های هیئت تحریرالشام (جبهه‌النصره) است، به تصرف خود درآورد.
به گزارش خبرگزاری فارس، هم اکنون نظامیان سوریه کمتر از نیم کیلومتر با شهر معرهًْ‌النعمان فاصله دارند. این شهر پایگاه مهم تروریست‌های «جبهه النصره» در جنوب استان ادلب است.شهر معرهًْ‌النعمان در مسیر جاده مواصلاتی میان دمشق پایتخت سوریه و شهر حلب در شمال سوریه واقع است. این شهر قریب به 300 کیلومتر تا دمشق و 80 کیلومتر تا شهر حلب فاصله دارد و در صورت تسلط ارتش سوریه بر آن، شرایط بر تروریست‌های موجود در استان و شهر ادلب بسیار سخت می‌شود و آنها چاره‌ای جز مضمحل شدن ندارند.خبرگزاری سانا همچنین گزارش داد، صفوف گروه‌های تروریستی درغرب حلب، در پی حمله ارتش سوریه، از هم فرو پاشیده است.