kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۹۳۴
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳

کمک ۱۵ و ۲۰ میلیونی بهزیستی به مددجویان سیل‌زده سرپرست خانوار

رئیس‌ سازمان بهزیستی کشور گفت: مددجویان سیل‌زده سرپرست خانوار علاوه ‌بر کمک‌های دولت و بنیاد مسکن مبلغ ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در منطقه روستایی و ۲۰ میلیون تومان در منطقه شهری دریافت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بهزیستی، وحید قبادی دانا درباره مستمری افراد مجهول‌الهویه اظهار داشت: بهزیستی برای این افراد ماهانه یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان به مراکز نگهداری پرداخت می‌کند. همچنین برای نگهداری ۲۷ هزار معلول ضایع نخاعی نیز ۵۵۴ هزار تومان حق پرستاری بر روی کارت خانواده شارژ می‌شود.
به گفته قبادی دانا، از هفته آینده برای ۱۰ هزار خانوار دیگر که دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که وابسته به بستر هستند علاوه‌بر ۲۷ هزار خانوار قبلی، حق پرستاری در نظر گرفته شده و به این ترتیب به آنها مبلغ ۲۵۰ هزار تومان کمک هزینه پرستاری پرداخت می‌شود.
بهزیستی مسئولیتی برای درمان معتادان متجاهر ندارد
وی درباره مراکز آسیب‌های اجتماعی که از طرف شهرداری در اختیار سازمان بهزیستی قرار دارد افزود: فضاهای در اختیار قرارگرفته کافی نیست و ما هنوز معتقدیم باید در هر منطقه حداقل یک مرکز در اختیار ما قرار گیرد.
به گفته قبادی دانا، مسئولیت درمان معتادان متجاهر با وزارت بهداشت است و سازمان بهزیستی مسئولیتی در درمان این افراد ندارد.
واریز ۳۵۰ هزار تا یک میلیون تومان به حساب آسیب‌دیدگان از دی‌ماه
وی درخصوص کمک هزینه سیل برای معلولان مناطق سیل‌زده اظهار داشت: در استان هرمزگان به ۸۵۰ خانوار، در منطقه جنوبی کرمان به ۹۵۰ خانوار و پنج هزار و 500 خانوار در روستاهای ۶ شهرستان چابهار، کنارک، نیکشهر، فنوج، دلگان در مرحله اول این واریز صورت گرفت که در مرحله دوم نیز دو هزار و۷۵۰ خانوار اضافه شدند.
رئیس‌ سازمان بهزیستی اظهارداشت: این مبالغ از ۳۵۰ تا یک میلیون تومان است که در کارت بانکی آنها شارژ می‌شود. همچنین دو هزار و ۷۵۵ خانوار در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان که در نوبت بودند تا تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند، بعد از وقوع سیل تحت پوشش قرار گرفتند.
قبادی دانا با بیان اینکه یک میلیارد تومان برای رفع آسیبی که به مددجویان در مناطق سیل‌زده وارد شده بود هزینه شد، ادامه داد: همچنین دو میلیارد و۷۵۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی در سیستان و بلوچستان صورت گرفت. مددجویان سرپرست خانوار علاوه‌ بر کمک‌های دولت و بنیاد مسکن مبلغ ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض در منطقه روستایی دریافت می‌کنند که این مبلغ در منطقه شهری ۲۰ میلیون تومان است.
به گفته وی، تاکنون دو میلیارد تومان کمک‌های جمع‌آوری شده است که به مددجویان بهزیستی که در سیل آسیب دیده‌اند، اختصاص می‌یابد.