kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۹۱۵
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۱
واکنش‌ها به تحریم دامنه بین‌المللی خبرگزاری فارس

فارس پاشنه آشیل دشمن را نشانه رفته است

مسدودسازی دامنه.COM خبرگزاری فارس از سوی آمریکا که برافتادن دیگر باره نقاب آزادی بیان از چهره دیکتاتورهای خون‌آشام تروریست بود، واکنش‌های متعددی در پی داشت.

سید جواد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: وقتی آمریکایی‌ها ادمین خبرگزاری فارس را حذف کرده‌اند، معنایش آن است که آنها محل شلیک اثرگذار یک موشک را تشخیص داد‌ه‌اند و متوجه شدند که این خبرگزاری در حال روشنگری بوده و هدف را شناخته و به آن شلیک می‌کند.
وی گفت: مسدودسازی دامنه خبرگزاری فارس نشان دهنده حقانیت جمهوری اسلامی و درست و شفاف حرکت کردن خبرگزاری فارس است.
سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد در مجلس نیز در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها با در دست داشتن گلوگاه‌های اصلی جهان از جمله شبکه اینترنت و امثال آن، به دنبال سوءاستفاده هستند و همین کار آنها نیز این موضوع را به ما گوشزد می‌کند تا زیرساخت‌های داخلی شبکه ملی ارتباطات خودمان را توسعه دهیم.
همچنین، حجت‌الاسلام مهدی شیخ، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با فارس با‌ اشاره به مسدود شدن دامنه خبرگزاری فارس از سوی آمریکا، اظهار داشت: ایالت متحده آمریکا با اینکه همواره ادعای آزادی بیان دارد اما در مقابل، رسانه‌هایی را که در جهت اهداف و منافع آنها قرار ندارند و درباره جنایات آنها روشنگری کرده و نیات شوم آنها را برملا می‌کنند، برخورد حذفی می‌کنند که این اقدام مغایر با آزادی بیان و دموکراسی است. عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه امیدوارم دنیا روی واقعی آمریکایی‌ها را ببیند، خاطرنشان کرد: ما انتظار اصلاح آمریکایی‌ها را نداریم زیرا اینگونه اقدامات ناشی از خوی استکباری آنها است.
حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان نیز در نامه‌ای به پیام تیرانداز، مدیرعامل خبرگزاری فارس نوشت: اقدام آمریکا در مسدود کردن دامنه‌های بین‌المللی وبسایت خبرگزاری فارس (farsnews.com) و (farsnews.net) مرا به یاد این کلام می‌اندازد که نمی‌دانم از کیست ولی حکیمانه است: «ما را با سیره امیرالمومنین علیه‌السلام بسنجند و عتاب کنند برایمان خوش‌تر است تا با سیره لیبرال‌ها بسنجند و تشویقمان کنند.»
وی خاطرنشان کرد: اگر خبرگزاری فارس به سیره اسلام و انقلاب پایبند نبود، نه فقط وبسایت بین‌المللی آن مسدود نمی‌شد، بلکه از تشویق دشمن نیز برخوردار بود. چه افتخاری بالاتر از اینکه دشمن از شما و یارانتان عصبانی باشد؟ عصبانیت آمریکا از خبرگزاری فارس به وضوح حکایت از آن دارد که در گزارش‌ها و خبرهای خود پاشنه‌آشیل دشمن را نشانه رفته‌اید و صد البته از «تیرانداز» غیر از این هم انتظار نمی‌رفت.
بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام رضا غلامی، رئیس‌شورای سیاستگذاری مجمع عالی علوم انسانی اسلامی طی یادداشتی تصریح کرد: این اقدام باید مورد توجه جامعه حقوقدان‌های مستقل در جهان قرار گیرد و از آن به علامتی واضح برای معرفی استبداد و خودکامگی ایالات‌متحده و ناصالح بودن آن در مدیریت شبکه جهانی اینترنت تعبیر شود. امروز مهم‌ترین ویژگی شبکه اینترنت یعنی آزادی از سوی ایالت متحده به چالش کشیده شده و از این شبکه برای ضربه زدن به ملت‌ها استفاده می‌شود.
مجتبی زارعی، رئیس‌سازمان بسیج اساتید کشور نیز طی نامه‌ای به تیرانداز، مدیرعامل فارس نوشت: خبر تحریم پر بیننده‌ترین خبرگزاری مورد دسترس ملّت شریف ایران، اوج زبونی و وقاحت لیبرال‏ دموکراسیِ ‏ارتشی آمریکا در روزگار ما است؛ این جنایت متافیزیکی، در حقّ «خبر» و «شعاع آگاهی انسان»،  علاوه‌بر اینکه نشانه اهمیت و اثرگزاری کارکنان، خبرنگاران، کارشناسان و مدیران وطن‌خواه و اسلام‌گرای خبرگزاری فارس در معماری جهان پیش روی است؛ مبشّر سقوط «دموکراسیِ ارتشی» آمریکا در جهان معاصر است.
به همین قرار، مهدی فضائلی، کارشناس حوزه رسانه در گفت‌وگو با فارس با تاکید بر اینکه همه شعارهایی که آمریکایی‌ها برای آزادی بیان و فکر در دنیا داده‌اند با چنین اقداماتی بر باد می‌رود و از واقعیت فریب و نیرنگ آمریکایی‌ها پرده‌برداری می‌شود، تصریح کرد: یک وقت است که آمریکایی‌ها مسائل و چهره‌های نظامی را تهدید کرده و یا تحریم‌های فزاینده اقتصادی اعمال می‌کنند؛ ولی اینکه کشوری که ادعای ابرقدرتی با آن همه رسانه تاثیرگذار دارد، در حوزه اطلاع‌رسانی و ابزار رسانه از ناحیه یک خبرگزاری خود را آسیب‌پذیر نشان می‌دهد و به مقابله با آن برمی‌خیزد، اتفاق بی‌سابقه‌ای است.