kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۹۱۴
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
رئیس قوه قضائیه:

انقلابی بودن به معنای برنامه داشتن، عقلانیت و دوراندیشی است

رئیس قوه قضائیه بر ضرورت تبیین اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در ایام‌الله دهه فجر تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی دیروز در دیدار جمعی از فعالان تبلیغی و فرهنگی کشور، تبیین اهداف انقلاب در ایام دهه فجر را بسیار ضروری دانست و گفت: نسل فعلی و آینده کشور باید بدانند که چه رسالت سنگین و سترگی بر عهده دارند و اهداف بلند انقلاب یعنی حاکمیت توحید و اجرای عدالت را باید بشناسند و آن را پاس بدارند.
رئیسی با اشاره به مجاهدت‌های امام راحل برای حاکمیت دین و نفی طواغیت، اجرای عدالت و مبارزه با فساد را در ذات جمهوری اسلامی دانست و افزود: هاضمه این نظام و انقلاب، فسادپذیر نیست و تبیین اهداف انقلاب، این واقعیت را به خوبی برای همگان روشن می‌سازد.
مکتب سیاسی امام، مکتب عدالت اجتماعی
در پرتو خداخواهی است
وی مکتب سیاسی امام را متفاوت از سایر مکاتب سیاسی جهان دانست و خاطرنشان کرد: انسان امروز از سیاست منهای معنویت در رنج و عذاب است. دستاورد این اندیشه چیزی جز سلاح‌های کشنده، ظلم و ستم علیه ملت‌های مظلوم در نقاط مختلف جهان و نقض آشکار حقوق انسان‌ها نبوده است اما مکتب سیاسی امام، مکتب عدالت اجتماعی، توجه به دیگران در پرتو خداخواهی است که موجب می‌شود همه مستضعفان، محرومان و ستم‌دیدگان عالم به سوی آن جذب شوند.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به مجاهدت‌های الهام‌بخش شهید سلیمانی در جریان مبارزه با جریان استکبار در منطقه، ایام‌الله دهه فجر را فرصتی برای تبیین این مجاهدت‌ها و دستاوردها دانست و افزود: امروز فضای شبهه‌افکنی گسترده‌ای دل و جان جوانان را تهدید می‌کند و دشمن مدام درصدد ارائه یک قرائت بد از انقلاب اسلامی است؛ چنان‌که همه دیدیم این بزرگ‌ترین ناقضان حقوق انسان در جای‌جای جهان، چگونه تلاش داشتند با ژست دلسوزی برای جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی که حقیقتا دل همه مردم ایران را به درد آورد، دو قله تشییع میلیونی پیکر حاج قاسم و تحقیر هیمنه نظامی آمریکا با حمله به پایگاه عین‌الاسد را تحت‌الشعاع قرار دهند.
رئیسی با تأکید بر لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ انقلابی‌گری با استفاده از همه ظرفیت‌ها در ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: دشمن نمی‌خواهد نسبت به اهداف و آرمان‌های انقلاب، کار تبیینی صورت گیرد و تلاش دارد بزرگداشت این حادثه عظیم، در حد یک مراسم و تشریفات شکلی و صوری باقی بماند اما همه باید تلاش کنیم در این ایام اعلام کنیم که امروز پنجاه و هفتی بودن یک ارزش و افتخار است و مکتب فجر، دست‌پروردگانی همچون قاسم سلیمانی دارد که منطقه را از شر استکبار نجات می‌دهد.
هرجا روحیه لیبرال‌مسلکی حاکم بوده، مشکل داشته‌ایم
وی با بیان اینکه هر جا تفکر انقلابی باشد، کارها پیش می‌رود و هر جا مشکل داشته‌ایم روحیه لیبرال‌مسلکی حاکم بوده است، تاکید کرد: تفکر انقلابی به معنای بی‌برنامگی و دوری از عقلانیت نیست. برنامه‌ریزی، مسئولیت‌پذیری، عقلانیت و آینده‌نگری از مهم‌ترین مولفه‌های اندیشه انقلابی است، چنان‌که به اذعان دوست و دشمن، شخصیتی مانند حاج قاسم سلیمانی فراتر از یک فرمانده نظامی، یک استراتژیست و دیپلمات بسیار قوی بود.