kayhan.ir

کد خبر: ۱۸۰۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹

بیانیه بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته دانشگاه شریف در محکومیت هنجارشکنی‌های اخیر

بیش از هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف ضمن اعلام برائت از هنجارشکنی‌های انجام‌شده در این دانشگاه تاکید کردند: باور نداریم کسی برای عزاداری یا اعتراض، آتش کینه بر مقدسات مردم و ارکان این نظام و انقلاب بگشاید.

بیش از ۱۰۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف با امضای بیانیه‌ای ضمن اعلام برائت از هنجارشکنی‌های انجام‌شده در این دانشگاه طی هفته‌ گذشته تاکید کردند: باور نداریم کسی صرفاً از روی دلسوزی یا عزاداری یا اعتراض، آتش کینه بر مقدسات مردم و ارکان این نظام و انقلاب بگشاید و تخم نفاق بین مردم بپاشد و تیغ تهمت و توهین بر پاسداران انقلاب، شهدا و به‌خصوص شهید مظلوم حاج قاسم سلیمانی، بکشد.
در متن این بیانیه آمده است: «این روزها برای مردم ایران به کندی یک عمر می‌گذرد. زمستانی سرد، پر از داغ‌هایی سخت و جانکاه. هنوز از شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی قلب‌های همه آکنده از درد بود که فاجعه کرمان اتفاق افتاد و هنوز با آن کنار نیامده بودیم که سقوط اندوهناک و غم‌انگیز هواپیما، دوباره داغدارمان کرد.»
این بیانیه تصریح دارد: «در این میان اما خروش اقیانوس عاشقان در مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی، دل‌ها را به هم پیوند داد و مرهم کوچکی بر زخم‌های مردم بود. راز این حضور کم‌نظیر را باید در شخصیت حاج قاسم سلیمانی جست‌وجو کرد. کسی که در نهایت بندگی در مقابل پروردگار، سینه‌اش مالامال از عشق و عطوفت به مردم؛ و در همان حال، قلبش آکنده از خشم و نفرت از استکبار جهانی بود. او قطعا یکی از نشانه‌های الهی بین ما و تفسیر آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» بود که توانست از مردمی با گرایش‌ها و گویش‌های مختلف، نه تنها در ایران که در بسیاری از کشورهای منطقه، دلربایی کند.»
دانش‌آموختگان دانشگاه شریف سپس تاکید کرده‌اند: «این دقیقا همان چیزی بود که دشمن خون‌خوار و مستکبر، یعنی آمریکا، تحمل آن را نداشت. همان‌طور که تحمل آزادی و استقلال کشورهای منطقه را نداشت و تحمل رفاه مردم ایران را نداشت و تحمل پیشرفت علمی و حتی تحمل دانشمندان و دانشگاه‌های ما را نداشت تا جایی که همین دانشگاه شریف را تحریم کرد و برای اساتید و دانش‌آموختگانش انواع محدودیت‌ها و فشارها را رقم زد. آمریکا سعی کرد اینها را از ما بگیرد، اما یک چیز را هرگز نتوانست؛ و آن هم آزادگی و احساس شخصیت ما بود. چون ما در مکتب سیدالشهدا(ع) آموخته‌ایم که تن به ذلت ندهیم و آنچه خود داریم از بیگانه تمنا نکنیم.»
این بیانیه سپس می افزاید: «اما به‌ واسطه یک اشتباه در میانه نبرد دوستان و هم‌دانشگاهی‌های عزیزمان و دیگر هموطنان خود را از دست دادیم. جگرهای ما از این اتفاق سوخته و دل‌هایمان شرحه‌شرحه است. دوست داشتیم هرگز این روزها را نمی‌دیدیم؛ و مصرانه و مجدانه خواهان برخورد قاطع با همه مقصران احتمالی این مصیبت جانکاه هستیم.»
در پایان این بیانیه می خوانیم: «اما در عین حال باور نداریم کسی صرفاً از روی دلسوزی یا عزاداری یا اعتراض، آتش کینه بر مقدسات مردم و ارکان این نظام و انقلاب بگشاید و تخم نفاق بین مردم بپاشد و تیغ تهمت و توهین بر پاسداران انقلاب، شهدا و به‌خصوص شهید مظلوم حاج قاسم سلیمانی، بکشد. دانش‌آموختگان شریف هم داغدار عزیزان خود هستند، هم خود را پشتیبان و همراه میلیون‌ها مردم سوگوار ایران در دفاع از میهن عزیزمان در برابر دشمنی‌ها می‌دانند. ما ضمن تسلیت به خانواده‌هایی که جگرگوشه‌های خودشان را در این حادثه از دست دادند، از خداوند بزرگ طلب آمرزش و رحمت بیکران بر همه کسانی‌که در این مدت از میان ما رفتند، به‌خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف را داریم.»