kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲

معاون قوه قضائیه: تاکنون چند نفر در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی دستگیر شده‌اند

معاون فرهنگی قوه قضائیه با تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر بر سامانه‌های دفاعی کشور گفت: موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی در دستگاه قضایی و دادسرای نظامی در دست بررسی است و تاکنون چند نفر در این رابطه دستگیر شدند.




حجت‌الاسلام هادی صادقی‌، در مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در گرگان اظهار داشت: احتمال تاثیر جنگ الکترونیک آمریکا در بروز این حادثه و در نتیجه اشتباه مامور سامانه پدافند وجود دارد که بررسی برای کشف دقیق عوامل آن ادامه دارد.
وی در ادامه به ویژگی‌های سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: این شهید، مطیع محض ولایت فقیه و فرمانده‌ای کاربلد و متخصص بود که با تکیه بر تفکر جهادی و حرکت در مسیر الهی توفیقات بی‌شماری برای کشور و جبهه مقاومت به‌دست آورد.
معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود: نحوه جنایت دولت تروریست آمریکا در شهادت این فرمانده سلحشور سبب شد تا با حضور بی‌سابقه میلیونی در تشییع جنازه، یک افتخار بزرگ برای این شهید و ملت‌های منطقه حاصل شود و جبهه مقاومت هویت و جان تازه‌ای بگیرد.
وی افزود: حضور مقتدرانه سردار سلیمانی در منطقه سبب شد تا رژیم اشغالگر صهیونیستی در برابر کوچکترین حرکت گروه‌های جهادی حالت دفاعی قرار بگیرد و حتی از رویای مقابله و حمله به این گروه‌های کوچک و کشورهای منطقه هراسان و بیمناک شود.
حجت‌الاسلام صادقی ادامه داد: شکل‌گیری و تقویت محور مقاومت در منطقه سبب رعب استکبار جهانی و همپیمانان منطقه‌ای آنها شده است.
شناسایی 25 پیکر جدید از جان‌باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی
بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی کشور ​پیکر ۱۴5 نفر از قربانیان حادثه سقوط هواپیمای اوکراین شناسایی شد.
به گزارش میزان، با تلاش شبانه روزی همکاران مرکز تشخیصی و آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران، تعداد پیکر‌های شناسایی شده قربانیان سقوط هواپیمای اوکراین تا کنون به ۱۴5 نفر رسید.
همچنین سرپرست دادسرای جنایی تهران با اعلام خبر شناسایی هویت 9 نفر از اعضای کادر پرواز هواپیمای اوکراینی، افزود: پیکر 70 نفر از قربانیان به خانواده آنها تحویل داده شده است و کار تحویل پیکرها ادامه دارد.
به این ترتیب اسامی 25 نفر پیکر دیگر که به تازگی شناسایی شده به این شرح می‌باشد:1- اولکسی نایو مکین 2- اولینا مالاخووا 3- والریا اوچاروک 4- دنیس لیخنو 5- ماریا میکتوک 6- ایور مانکو 7- یولیا سولو هوپ 8- ایمان قادر پناه 9- شکیبا فقاهتی 10- رامتین مقدم 11- ارشیا ارباب بهرامی 12- صوفی امامی 13- سهند صادقی 14- الوند صادقی 15- نگار برقعی 16- سهیلا معصومه شرف رضوی مقدم 17- نیلوفر ابراهیم 18- سعید طهماسبی خادم اسدی 19- کسری ساعتی 20- سهند هاتفی مستقیم 21- آروین مرتب 22- مهدیه قوی 23- معصومه قوی 24- فرهاد نیکنام 25- شریفه فقیهی.