kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۹۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
استاندار فارس اعلام کرد

همکاری شیراز و هلسینکی در گردشگری

استاندار فارس در دیدار با هری کمراینن سفیر فنلاند گفت: شهر شیراز و هلسینکی می‌توانند با عقد خواهر خواندگی در زمینه تبادل فرهنگ و توسعه گردشگری گام‌های بزرگی بردارند.

شیراز- خبرنگار کیهان:

سیدمحمد احمدی افزود: زمینه‌های مشترک فراوانی برای همکاری استان فارس با کشور فنلاند وجود دارد. آنها می‌توانند در زمینه معدن، صنعت و کشاورزی و تبادل استاد و دانشجو با یکدیگر همکاری داشته باشد.
وی تصریح کرد: شهر شیراز در زمینه الکترونیک سابقه فعالیت دیرپایی داشته و زمینه همکاری مشترک وجود دارد.
مقام عالی دولت در فارس با بیان اینکه ما می‌توانیم از تجارب کشور فنلاند در زمینه مدرنیزاسیون کشاورزی و جنگلداری استفاده کنیم گفت: گردشگری یکی از زمینه‌هایی است که می‌تواند قابلیت همکاری استان فارس و فنلاند را به وجود آورد.
سفیر فنلاند نیز گفت: برای نخستین بار شاهنامه فردوسی به زبان فنلاندی ترجمه و منتشر شده است.
هری کمراینن گفت ما در فنلاند شیراز را به عنوان یک شهر باستانی و تاریخی می‌شناسیم و سرزمین شما نقش ویژه‌ای در تمدن‌سازی داشته است زمانی که بیش از دو هزار سال پیش شما قصر می‌ساختید نیاکان ما در غارها زندگی می‌کردند.
وی در ادامه ابراز داشت: فنلاند کشور کوچکی است اما محصولات آن در تمام دنیا شناخته شده است و ایرانیان نام یک برندگوشی همراه آن را به خوبی می‌شناسند فنلاند در ساخت موتورهای ماشین‌آلات کشاورزی و فناوری اطلاعات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.