kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۲۵۰
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
رئیس‌رسانه ملی در اختتامیه سومین جشنواره مستند:

280 تیم مستند ساز، صداوسیما را همراهی می‌کنند(اخبار ادبی و هنری)

رئیس‌سازمان صداوسیما گفت: در حال حاضر 280 تیم مستند ساز که اکثر آنها جوان و امیدوار به آینده هستند با رسانه ملی همکاری نزدیک دارند و می‌توانند نقطه عطفی در تاریخ رسانه ملی وکشور ما باشند.




به گزارش خبرنگار کیهان، مراسم اختتامیه سومین جشنواره تلویزیونی مستند، سه‌شنبه شب سوم دی با حضور رئیس‌سازمان صداوسیما و برخی از مدیران کشوری و رسانه‌ای و هنرمندان در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.
عبدالعلی علی عسگری، رئیس‌سازمان صداوسیما در این مراسم، با بیان این موضوع که هم‌اکنون 280 مستندساز که بیشتر آنها را جوانان تشکیل می‌دهند در رسانه ملی فعال هستند و همکاری نزدیک با شبکه مستند دارند افزود: البته هنوز تعداد ‌اشخاص و گروه‌هایی هستند که خواهان همکاری و ارائه آثار تولیدی خود هستند و قرارداد ندارند و امیدواریم که این‌ها هم بزودی به صف تولیدکنندگان مستند اضافه شوند چراکه این‌ها در آینده می‌توانند جزء سرمایه‌های مستندسازی در صداوسیما باشند.
وی با ‌‌اشاره به اینکه ما برای حمایت از تولیدکنندگان آثار و فیلم مستند امسال بودجه تولید فیلم‌های مستند را 50 درصد اضافه خواهیم کرد گفت: خوشبختانه در رسانه ملی مستند ما در یک تراز برتر منطقه‌ای در غرب آسیا قراردارد و کشورهای منطقه توانایی مارا درساخت فیلم‌های مستند ندارند و این افتخاری بزرگ برای ماست و ان‌شاءالله سال آینده به تراز جهانی فکر خواهیم کرد.
مرتضی میرباقری، معاون رئیس‌رسانه ملی در امور سیما دراین مراسم با قدردانی از مدیران و مستندسازان شبکه تلویزیونی مستند گفت: شبکه مستند سیما موفق‌ترین و پربیننده‌ترین شبکه تخصصی غیر نمایشی دربین شبکه‌های تخصصی رسانه ملی است.
وی همچنین از پیگیری مطالبات مردم از سوی برنامه‌سازان سیما در قالب‌های مختلف تأکید کرد.
گفتنی است، در ادامه این مراسم از برنامه‌سازان ژانر مستند و مستندسازان برتر و همچنین تنی چند از بزرگان عرصه مستند ایران با اهدا تندیس زرین جشنواره، لوح سپاس، جایزه نقدی و حمایت تولیدی قدردانی شد.