kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۲۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹
با آغاز بارش باران

تهران امشب نفس می‌کشد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، گفت: آسمان تهران امشب بارانی می‌شود.




صادق ضیائیان به ایسنا گفت: امروز پنج‌شنبه با گسترش فعالیت سامانه بارشی وارد شده از غرب، بارندگی در شمال خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری، همدان، لرستان، زنجان و دامنه‌های جنوبی البرز همچنین استان‌های قزوین، البرز، تهران آغاز شده و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش به‌صورت برف و در مناطق جنوبی کشور بارش همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان با اشاره به اینکه امروز شدت بارش‌ها در غرب آذربایجان غربی، غرب لرستان، کرمانشاه و جنوب کردستان است، افزود: فردا نیز با تداوم فعالیت سامانه در این مناطق در استان‌های قم، مرکزی، غرب اصفهان و مناطقی از جنوب غرب کشور نیز بارش پراکنده گاهی با وزش باد رخ می‌دهد. شدت بارش در این روز نیز در شرق لرستان، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی است.
به گفته وی، روز شنبه در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در غرب خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر بارش با شدت بیشتر و گاهی همراه با رعد و برق خواهد بود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز شنبه با نفوذ جریان‌های شمالی به سواحل شمالی کشور بارش خفیف باران و کاهش نسبی دما در این مناطق رخ می‌دهد، گفت: روز یک‌شنبه فعالیت سامانه بارشی بیشتر به نیمه شرقی کشور معطوف می‌شود و در برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق و در دامنه‌های زاگرس مرکزی و در شرق سواحل شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی است.
هوای تهران امشب مطلوب می‌شود
همچنین بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران صبح امروز کیفیت هوا در برخی مناطق در شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد و به تدریج با افزایش سرعت باد میزان ناپایداری جوی نیز تا اواخر وقت روز افزایش پیدا خواهد کرد که پراکندگی آلاینده‌ها را به دنبال دارد.
در ساعات پایانی امروز رشد ابر و وزش باد مؤثر سبب می‌شود که با وجود افزایش حجم ترافیک شاهد بهبود کیفیت هوای پایتخت باشیم و در بیشتر مناطق وضعیت سالم کیفیت هوا برقرار شود.