kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۸۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳
سعید بیابانکی در گفت‌وگو با کیهان:

«برخوان پارسی» بخش ویژه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر(اخبار ادبی و هنری)

سعید بیابانکی شاعر و دبیر علمی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در گفت‌وگو با کیهان جزئیات این دوره از جشنواره شعر فجر را تشریح کرد.

دبیر علمی چهاردهمین دوره‌ جشنواره‌ بین‌المللی شعر فجر، با ‌اشاره به متمایز بودن این دوره از جشنواره نسبت به دوره‌های قبل گفت: جشنواره شعر فجر در چندسال گذشته از شکل فراخوان خارج شد و بیشتر به انتخاب و معرفی کتابهای شعر در حوزه بزرگسال و کودک و نوجوان و همچنین انتخاب کتاب‌های برتر در حوزه پژوهش و نقد ادبی می‌پرداخت و همین امر باعث شد این جشنواره دوران ساکتی را طی کند.
دبیر علمی چهاردهمین دوره‌ جشنواره‌ بین‌المللی شعر فجر افزود: این درحالی است که تا قبل از روال بیان شده، جشنواره شعر فجر دوران پر سر و صدایی داشت و فراخوان عمومی و همچنین جوایزی که به برگزیدگان اهدا می‌شد، باعث شده بود شور و هیجان زیادی بر جشنواره حاکم باشد.
بیابانکی خاطرنشان کرد: امسال برای جذاب‌تر شدن جشنواره، علاوه‌بر فراخوان ارسال کتاب‌های منتشر شده در سال 97، فراخوان شعر جوان نیز داده شده و شاعران جوان زیر 25 سال می‌توانند ‌اشعار خود را به بخش شعر جوان این جشنواره ارسال کنند.
وی افزود: فراخوان شعر جوان کمتر از 25 سال در دو بخش شعر آزاد، به موضوعات اجتماعی، انقلابی، دفاع مقدس، آئینی و حتی بخش طنز و... اختصاص خواهد داشت و بخش ویژه نیز با عنوان «برخوان پارسی» نیز با توجه به فرمایشات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پاسداشت زبان فارسی برنامه‌ریزی شده و ‌اشعاری که با موضوع زبان فارسی باشند به این بخش راه خواهند یافت.
شاعر نام آشنای کشورمان گفت: مراسم افتتاحیه این جشنواره 12 دی در اصفهان برگزار خواهد شد. همچنین مراسم اختتامیه جشنواره نیز طبق برنامه‌ریزی‌های کنونی 12 بهمن در تهران برپا می‌شود.