kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶

دروغ مذاکره که کنتور نمی‌اندازد هرچه بزرگ‌تر، بهتر!(خبر ویژه)

اظهارات وزیر خزانه‌داری آمریکا بار دیگر، دروغ‌پردازی و رفتار بزک‌کارانه برخی نشریات زنجیره‌ای را ثابت کرد.

به گزارش نیویورک‌تایمز، استیون منوچین دیروز تصریح کرد «تحریم‌ها و مجازات‌های اقتصادی ایران را فقط هنگامی بر می‌داریم که ایران شرط‌های اصلی واشنگتن را بپذیرد». این شرط‌ها از پذیرش ابطال برجام و انعقاد توافق هسته‌ای جدید با محدودیت‌های مضاعف تا توقف برنامه موشکی و نفوذ و اقتدار منطقه‌ای ایران را شامل می‌شود و سپس به مداخله در امور داخلی ایران ختم می‌شود.
سخنان صریح وزیر  خزانه‌داری آمریکا بار دیگر ثابت کرد ادعای میانجی‌گری دولت ژاپن در سفر جمعه آینده روحانی به توکیو، فریب و دروغی بیش نیست، همچنان که ادعای میانجی‌گری فرانسه، صرفاً برای فریبکاری بود.
اما واقعیت تلخ، بزک‌کاری میانجی‌گری تهی از محتوای دولت ژاپن توسط نشریات زنجیره‌ای است، چنان که دیروز روزنامه همشهری در تیتر اول خود برخلاف واقعیت‌ها نوشت «توکیو؛ دریچه مذاکره و گشایش اقتصاد [!!!] معافیت تازه برای ژاپن در خرید نفت از ایران، ایجاد یک کانال مستقیم نقل‌ و انتقال مالی و آزادسازی دست‌کم 1/5 میلیارد دلار از پول‌های نفت ایران، از جمله امتیازهای احتمالی است که ایران دریافت خواهد کرد».
روزنامه دولتی ایران حتی پا را فراتر گذاشته و تیتر زد «آزادسازی 20 میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران در ژاپن»!
دیگر نشریات زنجیره‌ای نیز در روزهای گذشته تیترهای غیرواقعی مشابهی را در صفحات اول خود درج کردند و این در حالی است که همان‌ها مدعی بودند به واسطه توافق با آمریکا که سال 94، 150 میلیارد دلار اموال بلوکه شده ایران آزاد می‌شود و 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی نیز به کشور می‌آید. اما بعدها مدیرمسئول روزنامه شرق تصریح کرد که برای جا انداختن و شیرین‌کردن برجام، مجبور شدیم اغراق و بزک کنیم.