kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۱۹۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰

پلیس فرانسه معترض چاقو به دست را با شلیک 7 گلوله کشت

پلیس فرانسه در توضیح چرایی به گلوله بستن یک معترض با 7 گلوله گفته، چاقو داشت و تهدید می‌کرد.

روز جمعه یک مأمور امنیتی به پلیس پاریس اطلاع می‌دهد که مردی چاقو به دست به میدان «له دفانس» آمده است. یورونیوز نوشته، به گفته شاهدان این مرد با دیدن خودروی پلیس با سه سرنشین که برای بررسی اوضاع به منطقه آمده بودند، به سرعت به سمت این خودرو می‌رود و در حالی که چاقوی خود را به آنها نشان می‌داده، فریاد می‌زند: «می‌خواهم شما را بکشم».
همین تهدید کافی بود که، نیروهای پلیس7 گلوله به سمت او شلیک ‌کنند، این فرد، با اصابت 2 گلوله به ران و سینه در دم کشته ‌شد. البته جزئیات بیشتری دربارۀ این حادثه منتشر نشده است. به گفته پلیس فرانسه، این مرد که ۴۲ ساله بود، تابعیت مراکشی داشت و در ماه ژوئن (خرداد-تیر) از یک مرکز روانپزشکی‌گریخته
بود.
پس از رسانه‌ای شدن این رویداد، نه سلبریتی‌های فرانسه و نه جریان‌های سیاسی این کشور هیچ کدام اقدام آن مرد را «انتقاد» و «اعتراض مدنی» جا نزدند و علیه پلیس کشورشان وارد نشدند. اینجا در ایران خودمان اما وقتی اراذل اجاره‌ای در روز روشن با تبر به سمت مردم یورش می‌بردند، بانک‌ها را به آتش کشیده و پمپ بنزین‌ها را می‌سوزاندند، به مردم شلیک کرده و فروشگاه‌ها را غارت می‌کردند، برخی سلبریتی‌ها و اصلاح‌طلبان افراطی این جنایات را «اعتراض مدنی» جا زدند و علیه پلیس و نیروهای امنیتی موضع گرفتند! معلوم نیست این جریان غربگرا از کجای غرب تقلید می‌کنند!