kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۱۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱
سعید محمد:

قرارگاه خاتم‌الانبیاء‌(ص)پارسال 400 میلیارد تومان مالیات پرداخت کرد

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: مجموعه قرارگاه در سال گذشته ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید محمد به مناسبت سالروز تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) اظهار داشت: پس از جنگ تحمیلی به دلیل تخریب زیرساخت‌ها و نبود شرکت‌های توانمند داخلی ضرورت داشت با تکیه بر توان داخل به سازندگی و اجرای زیرساخت‌ها پرداخته شود.
وی با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء از همان ابتدا پروژه‌های بزرگی را انتخاب کرد و در آنها خوش درخشید ‌گفت: معمولاً پروژه‌های دولت‌ها را اجرا می‌کنیم، امروز خام‌فروشی‌گریبان ما را گرفته و نمی‌توانیم نفت بفروشیم در حالی که در همین دوره تحریم بنزین، گازوئیل و دیگر فرآورده‌ها به راحتی صادر می‌شود و پول آن را می‌گیریم.
به گفته وی، قرارگاه خاتم در عموم پروژه‌ها قرارداد با دولت دارد و عددی هم در لایحه بودجه برای قرارگاه در نظر گرفته می‌شود که در سال 98 رقم 970 میلیارد تومان است. اگر دولت منابع نداشته باشد هم در بخش تهاترها با دولت همکاری می‌کنیم مثلاً ملک یا سهام شرکت‌ها را به عنوان طلب، دریافت و آن را نقد کرده و به طلبکاران خود پرداخت می‌کنیم.
محمد ادامه داد: تاکنون 3500 میلیارد ریال در قالب 15 هزار برنامه فرهنگی، اجتماعی و غیره در توسعه زیرساخت‌های روستایی در قالب محرومیت‌زدایی هزینه کرده‌ایم که در این باره می‌توان به اجرای راه‌های روستایی، خانه‌های بهداشت، درمانگاه، زمین ورزش، بسته معیشتی، جهیزیه و غیره‌اشاره کرد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: 2000 نفر نیروی پاسدار داریم و امسال طبق طرحی 500 نخبه را جذب و کادر سپاه می‌کنیم. در حوزه حمل‌ونقل شهری ساخت مترو، پل و تقاطع‌های درون شهری را نیز اجرا می‌کنیم. قرارگاه خاتم امروز ۲۸۰ کیلومتر مترو در شهرهای تبریز، شیراز، قم، مشهد، اصفهان و تهران در دست اجرا دارد.
محمد بیان کرد: خط آهن چابهار جزئی از طرح یک کمربند یک جاده کشور چین بود، اما متاسفانه به تازگی خطی از بندر گوادر پاکستان تا شمال شرق پاکستان طراحی شده‌ است و برخی از کشورها در آن سرمایه‌گذاری کردند، بنابراین ما باید هرچه زودتر خط آهن چابهار-زاهدان-یونسی را اجرا کنیم. وی ادامه داد: به دلیل اهمیت این موضوع گزارشی به مقام معظم رهبری ارائه شد و ایشان با اختصاص ۳۰۰ میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی به خط آهن چابهار موافقت کردند. در صورت تامین منابع مالی این خط در ابتدای سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء  درباره پرداخت مالیات توسط قرارگاه خاتم و شرکت‌های قرارگاه گفت: ما دو دسته مجموعه داریم یکی شرکت‌های زیرمجموعه قرارگاه که از زمان تاسیس مالیات پرداخت می‌کنند و همچنین موسسات قرارگاه تا سال 91 معاف از مالیات بودند، اما از سال ۹۱ در حال پرداخت مالیات هستند.
محمد اضافه کرد: مالیات تکلیفی از ابتدای قرارگاه پرداخت شده است، همچنین مالیات بر ارزش افزوده را از ابتدای این قانون پرداخته‌ایم. به عنوان نمونه ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات توسط مجموعه قرارگاه در سال گذشته پرداخت شد.