kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱
وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد

آغاز ثبت‌نام طرح ملی مسکن تهران از ۳۰ آذر

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد که ثبت‌نام طرح ملی مسکن تهران در پردیس و پرند در پایان آذر ماه انجام می‌شود.



به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا نگهبان با بیان این‌که متقاضیان مسکن شهر تهران در طرح اقدام ملی باید در مسکن شهرهای پرند و پردیس ثبت نام کنند، اظهار کرد: شرایط استفاده از تسهیلات مسکن اقدام ملی به گونه‌ای است که توان سنجی لازم در خصوص پرداخت توسط متقاضیان انجام خواهد شد.
وی افزود: در مرحله اول ثبت‌نام طرح ملی مسکن طی 30 آذرماه تنها اطلاعات شناسنامه‌ای (هویتی) و کدپستی نیاز است و برای این‌که حق شهروندان ضایع نشود، بارها گفته شده است که از اینترنت پرسرعت خانگی یا اینترنت موبایل استفاده شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: هر متقاضی محل سکونت خود را به عنوان شهر درخواستی انتخاب کند، چون در مرحله پالایش مدارک مربوط به سابقه سکونت به طور کامل پالایش خواهد شد.
نگهبان توضیح داد: ورود به سامانه www.tem.mrud.ir را در نظر داشته باشند و تا مرحله‌ای که منتج به کد رهگیری 10 رقمی نشود، مراحل ثبت نام تکمیل نشده است، پس از مرحله فوق نیز متقاضیان باید منتظر اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی برای تحویل مدارک ثبت نام به صورت فایل اسکن شده در قالب فرمت jpg و با حجم حداکثر 200 کیلو بایت باشند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران یادآور شد: میزان اقساط پرداختی نیز بسته به رقم وام متفاوت خواهد بود که در این زمینه نیز باید شرایط اقساط بانک مسکن را متقاضیان مدنظر داشته باشند.
بر اساس این گزارش، ‌پیش از این وزارت راه وشهرسازی از ثبت‌نام طرح ملی مسکن تهران در پرند،‌ پردیس و تهرانسر خبر داده بود. مشخص نیست چرا در فاز هفتم ثبت‌نام طرح ملی مسکن، متقاضیان نمی‌توانند برای پروژه‌های تهرانسر ثبت‌نام انجام دهند.
حذف ۲۵ تا ۶۵ درصد از ثبت‌نام کنندگان
در همین رابطه، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی هم با بیان اینکه شرایطی که برای ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته‌ایم، همانند شرایط قانون ساماندهی، تولید و عرضه مسکن است، گفت: متقاضیان ثبت‌نام در این طرح باید فرم (ج) آنها سبز باشد و از سال ۵۷ تا کنون هیچ تسهیلات و یا امکاناتی از جمله ملک و یا زمین را دریافت نکرده باشد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پروانه اصلانی در گفت‌و‌گو با یک برنامه رادیویی افزود: متقاضیان باید حداقل۵ پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد نظر خود را داشته باشد و توانایی پرداخت حداقل ۳۰ درصد آورده و پرداخت اقساط را هم داشته باشند. همچنین متقاضیان باید متأهل باشند و بانوان هم برای ثبت نام در این طرح باید حداقل بالای ۳۵ سال سن داشته باشند.
وی عنوان کرد: ۲۵ تا ۶۵ درصد از ثبت‌نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن به دلیل نداشتن برخی شرایط لازم حذف شده‌اند.
این مسئول خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مؤلفه‌ای که در طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده زمین است و ما سعی کرده‌ایم در این طرح سهم قیمت زمین را از قیمت تمام شده مسکن به نازل‌ترین حد ممکن برسانیم.
اصلانی افزود: هم اکنون ثبت‌نام در استان‌های اصفهان، زنجان، گیلان، مازندران، لرستان، هرمزگان انجام می‌شود و شایعه‌هایی که اعلام شده در همان دقایق ابتدایی ظرفیت‌های ثبت نام تکمیل شده را به صورت کامل رد می‌کنم، چرا که ما سامانه را لحظه به لحظه رصد می‌کنیم و برای هر استان ۳ روز زمان ثبت‌نام در نظر گرفته‌ایم.