kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
جنایت تازه مزدوران آمریکا و سعودی در بغداد:

نوجوان 16 ساله را کشتند، جنازه‌اش را آویزان کردند و با آن عکس یادگاری گرفتند!

عوامل آمریکا و رژیم آل‌سعود کودک 16 ساله عراقی را که به اجتماع آنها در اطراف منزلش اعتراض کرده بود، به طرز فجیعی کشتند و سپس، با پیکر این کودک بیگناه عکس یادگاری گرفتند.

آشوبگرانی که طی دوماه اخیر در مناطق مختلف مرکزی و جنوبی عراق، جنایات مختلفی را مرتکب شده‌اند و به همه نشان داده‌اند که از سجایای انسانی و جنبه‌های اخلاقی تهی هستند، دیروز در میدان «الوثبه» بغداد جنایتی جدید را رقم زده‌اند که هیچ چیزی از جنایات سال‌های گذشته داعش کم ندارد.
این عوامل که به دروغ خود را حامی مردم عراق و مدافع منافع این کشور جا زده‌اند، وقتی اعتراضات یک نوجوان را از درون خانه خود می‌شنوند، به این خانه یورش می‌برند و با کوکتل مولوتوف آن را به آتش می‌کشند و سپس، نوجوان بیگناه را به میدان الوثبه می‌برند و پس از آنکه وی را با استفاده از یک تیر چراغ برق، حلق آویز می‌کنند، پیکر برهنه او را به صورت معکوس آویزان کرده و سپس، با این پیکر، عکس یادگاری می‌گیرند! این جنایت، ملت عراق و حتی ملت‌های دیگر را شوکه کرد و به همگان فهماند که عوامل این جنایت با عناصر داعش هیچ فرقی ندارند و همگی از یک مرکز فر مان می‌گیرند و ارتزاق می‌شوند.
واکنش عبدالمهدی
«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور دولت عراق، درباره حادثه قتل این نوجوان عراقی، با انتشار بیانیه‌ای، تأکید کرد که این اتفاق نشان می‌دهد گروه‌های سازمان‌یافته‌ای وجود دارند که تحت پوشش تظاهرات، دست به کشتار، ارعاب و تعطیل کردن دولت می‌زنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، عبدالمهدی افزود: «حادثه جنایتکارانه الوثبه، مهر تأییدی بر دیدگاه ماست... هر اقدامی که برای حمایت از امنیت عمومی اتخاذ می‌کردیم، متهم می‌شدیم، ولی الان ضروری است که سرویس‌های امنیتی، مجددا سلاح به دست گیرند و از میادین تظاهرات حمایت کرده و اقتدار حکومت را بازگردانند».
وی خاطر نشان کرد: «هیچ چاره‌ای جز این نیست که جلوی سو استفاده جریان‌های سیاسی در میادین تظاهرات و تسویه حساب‌های آنها را بگیریم.»
عبدالمهدی تصریح کرد: «برخی از گروه‌ها ثابت کردند که خواستار دور کردن یا پایان دادن [به فعالیت] این سرویس‌ها هستند تا بتوانند طرح مورد نظر خود را پیاده کنند.»
در همین حال، «هیمن باجلان» عضو کمیساریای حقوق بشر عراق (مرتبط با پارلمان)، دیروز به خبرنگاران گفت، «هیثم علی اسماعیل» فرد نوجوانی که روز گذشته(پنجشنبه) در میدان الوثبه بغداد از تیر چراغ برق آویزان شد و به قتل رسید، بیگناه بوده است.
او گفت که بر خلاف شایعه برخی رسانه‌ها، او هیچ کسی را نکشته است و نیروهای امنیتی حاضر در صحنه در خلال انجام این جنایت، صرفا نگاه می‌کرده و به وظیفه خود عمل نکرده‌اند.
باجلان همچنین گفت که کمیساریای حقوق بشر نمی‌تواند در برابر این حادثه سکوت کند و با محکوم کردن این جنایت، از نیروهای امنیتی می‌خواهد تا عاملان آن را دستگیر کنند.
او با بیان اینکه دولت توانایی مرزبندی میان معترضان عادی از نقاب‌داران و افراد خرابکار را ندارد گفت که دولت مسئول اتفاقات رخ داده در میدان الوثبه است و باید برای عدم تکرار آن اقدام بکند.
سرتیپ ستاد «عبدالکریم خلف» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، نیز درباره جزئیات این حادثه، گفت: شخصی که امروز(پنجشنبه) در میدان الوثبه اعدام و به تیر برق آویزان شد، ۱۶ سال سن داشت و نام او «هیثم علی اسماعیل» است. او از معترضانی که در نزدیکی خانه‌اش تجمع کرده بودند، خواسته بود آنجا را ترک کنند.
وی افزود: این مشاجره لفظی در ادامه، به درگیری میان دو طرف منجر شد و نوجوان عراقی چند تیر هوایی شلیک کرد و همین امر موجب شد تا افراد حاضر در نزدیکی منزل این نوجوان، منزلش را با کوکتل مولوتوف به آتش بکشند و پس از آن، بر شمار معترضان به این جوان، کم کم افزوده شد و آنها پس از یورش به منزل او، وی را لخت کرده و کشتند و به تیر برق آویزان کردند.
«احمد الصافی» نماینده مرجعیت عراق نیز دیروز در خطبه‌های نماز جمعه کربلا، این حادثه را به شدت محکوم کرد و خواستار مجازات عاملان آن شد. رخدادی که در سطح وسیعی جامعه عراق را تحت تأثیر قرار‌داده است و بسیاری از شخصیت‌های عراقی از طیف‌های مختلف در محکومیت آن موضع گرفته‌اند. اعتراضات در عراق از 9 مهر آغاز شد. این اعتراضات تاکنون ادامه یافته و طبق گفته کمیته حقوق بشر مرتبط با پارلمان، حدود 400 نفر تاکنون جان باخته‌اند، که اکثر مرگ‌ها در وضعیتی مبهم یا در تیراندازی افراد مسلح ناشناس رخ داده است.