kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۷۰۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳

کوتاه از شهرستان ها


ساماندهی بیمارستان
کیش- خبرنگار کیهان: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از سامان‌دهی بیمارستان و آموزش و پرورش کیش خبر داد.
علی‌اصغر مونسان گفت: با ساماندهی این بیمارستان امکانات و تجهیزات بیمارستان تکمیل شده است.
 وی افزود: دستگاه MRI با هزینه‌ای بالغ بر حدود 6 میلیارد تومان در حال خریداری است و سعی شده پزشکان متخصص و مجرب نیز به بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی کیش دعوت به همکاری شوند.

تغییر کاربری ممنوع

اصفهان- خبرنگار کیهان:
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در خصوص تغییر کاربری وسایل نقلیه اظهار کرد: تغییر کاربری وسایل نقلیه بدون اخذ مجوز از پلیس راهور غیرمجاز است.
«سرهنگ حسین غلامی» افزود: مالکان وسایل نقلیه در صورت درخواست تغییر کاربری می‌توانند با مراجعه به شماره‌گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی نسبت به اخذ مجوز تغییر کاربری اقدام کنند.
وی با بیان اینکه هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در وسایل نقلیه، خلاف مقررات بوده و تخلف محسوب و پیگرد قانونی دارد، گفت: توصیه می‌شود مالکان وسائل نقلیه قبل از هرگونه اقدام نسبت به اخذ مجوز از شماره‌گذاری اقدام کنند.

طرح نشاط معنوی

* رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان گفت: در ایام تابستان امسال طرح نشاط معنوی به صورت رایگان در 13 بقعه شاخص ناحیه یک شهرستان اصفهان آغاز شد.
«حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیلی‌پور» طرح نشاط معنوی را یکی از طرح‌های شاخص و تاثیرگذار سازمان اوقاف و امور خیریه با هدف غنی‌سازی اوقاف فراغت نوجوانان و جوانان در ایام تابستان دانست.
این بقاع شامل امامزاده احمد(ع) واقع در خیابان نشاط، امامزاده زینبیه(س)، امامزاده شاه‌میرحمزه(ع) چهارراه عسگریه، علامه مجلسی خیابان هاتف و امامزاده دوطفلان میدان لاله، آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) کهندژ، امامزاده ستی فاطمه(س) آیت‌ا... کاشانی، امامزاده عبدالله(ع) آفاران و امامزاده بی‌بی‌فاطمه(س)ولدان است.

اجرای طرح ضیافت الهی

مشهد- خبرنگار کیهان: معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی گفت: طرح ضیافت الهی با موضوع برنامه‌های فرهنگی همزمان با ماه مبارک رمضان در 96 بقعه استان به اجرا درمی‌آید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید آخوندی با اشاره به اینکه علاوه بر 96 بقعه استان در 24 مسجد حاشیه شهر مشهد مقدس نیز این طرح اجرا می‌شود، افزود: در این طرح، قاریان بین‌المللی در محافل قرآنی سراسر استان حضور می‌یابند. وی تصریح کرد: به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نیز طرح نشاط معنوی در بقاع استان اجرا می‌شود، این طرح در 3 قالب آموزشی، فوق برنامه و ورزشی برگزار می‌شود و تاکنون پنج هزار و 502 دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در آن ثبت نام کرده‌اند.

ایجاد شهرک دامپروری

بناب- خبرنگار کیهان: نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود مراکز لبنی ایجاد شهرک دامپروری بناب ضروریست و باید مشکلات آن در اسرع وقت حل و فصل شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقری‌بنابی در جلسه کارگروه آب و کشاورزی بناب با انتقاد از عدم اختصاص حقابه مزارع بناب اظهار کرد: اداره جهاد کشاورزی باید به‌عنوان مصرف‌کننده پیگیر تامین حقابه اختصاص یافته باشد.
وی افزود: از 33 میلیون متر مکعب آب سهم بناب تنها 7 میلیون متر مکعب تحویل داده می‌شود.

ساخت اردوگاه زندانیان مواد مخدر

بوشهر- خبرنگار کیهان: مدیر کل زندان‌های استان بوشهر از ساخت اردوگاه نگهداری زندانیان مواد مخدر در شهرستان دشتستان این استان خبر داد.
حمیدرضا حیدری در نشست با مسئولان استان اضافه کرد: این اردوگاه ظرفیت نگهداری از 300 زندانی را دارد.وی با اشاره به ساخت زندان کنگان و گناوه از منابع ملی، افزود: مناقصه ساخت زندان شهرستان گناوه،‌به زودی برگزار خواهد شد.وی گفت: در حوزه جنوبی استان بوشهر نیاز است که یک زندان ساخته شود که با موافقت فرماندار شهرستان کنگان یک قطعه زمین برای ساخت زندان در این شهرستان جانمایی شده است و در صورت تأمین اعتبار از منابع ملی و نفت، خریداری زمین انجام می‌شود و ساخت آن آغاز خواهد شد.

اعزام مبلغین علوم دینی

شیراز- خبرنگار کیهان: مدیر گروه مبلغین اعزامی به استان فارس گفت همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات تابستانی و به منظور اجرای طرح ضیافت الهی و نشاط معنوی در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی 185 مبلغ از شهر مقدس قم به فارس اعزام شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی برزگر تصریح کرد: 125 نفر از مبلغین مسئولیت برگزاری طرح ضیافت الهی را در استان به عهده دارند. برگزاری کلاس‌های قرآن و معارف اسلامی ویژه کودکان و نوجوانان و جوانان و بزرگسالان مسابقات قرآنی، اقامه نماز جماعت و سخنرانی از برنامه‌های این مبلغین است.

راه‌اندازی ایستگاه‌های حجاب و عفاف

همدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان همدان اعلام کرد: نیروی انتظامی استان همدان برای اولین بار در کشور اقدام به استقرار ایستگاههای پلیس حجاب و عفاف در سطح شهر کرده است.
سرتیپ مهدیان نسب یادآور شد: هم اکنون شش ایستگاه پلیس حجاب و عفاف پیش‌بینی شده که دو مورد از آنها در شهر ملایر، یک مورد در مجتمع گردشگری غار علی‌صدر و سه ایستگاه نیز در میدان‌های فرودگاه باباطاهر و قائم شهر همدان مستقر شده‌اند.وی تصریح کرد: علاوه بر انجام فعالیتهای فرهنگی، پلیس همدان، با مظاهر فساد و بد حجابی، برخورد شدید خواهد داشت که اصناف ترویج کننده مظاهر بی‌بند و باری و فساد از آن جمله هستند به طوری که تاکنون چند فروشگاه نمایش دهنده البسه نامناسب را پلمب کرده‌ایم.وی در ادامه یادآور شد: بیشترین جرائم ارتکابی در استان مربوط به تخلفات راهنمایی و رانندگی است که دلیل عمده آن، عدم وجود گذشت بین رانندگان است.مهدیان نسب افزود: دومین جرم نیز اعتیاد و جرائم مربوط به مواد مخدر است که البته میزان آن در استان رو به کاهش است.

شیوع بیماری گاوی

اهواز- خبرنگار کیهان: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول از شیوع بیماری لمپی اسکین گاوی به دامداران این شهرستان هشدار داد.
محسن ورجاوند اظهار کرد: بیماری لمپی اسکین گاوی بیماری غیر بومی است و تمامی گاوها و گوساله‌ها را در هر سنی درگیر می‌کند و باعث تلفات زیادی می‌شود. وی با بیان اینکه کلیه داروخانه‌های شهرستان دزفول سموم مورد نیاز دامداران را با پایین‌ترین قیمت به دامداران به فروش می‌رسانند از دامدارن خواست تا با در نظر گرفتن نحوه شیوع و گسترش این ویروس از ورود گاو آلوده بین گاوهای سالم جداً خودداری کنند.

نبود موزه دفاع مقدس

* رئیس بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کشور گفت موجب تأسف است که استان خوزستان موزه دفاع مقدس ندارد؛ باید برای این مسئله فکری کرد؛ مسئولیت این کار هم با استاندار است.
سرتیپ بهمن کارگر در آیین معارفه مدیر کل جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان خطاب به معاون امنیتی استاندار خوزستان اظهار کرد: انتظار ما از استاندار خوزستان این است که اهواز به عنوان قلب دفاع مقدس خوزستان باید مثل همدان، مازندران، کرمان، کردستان و کرمانشاه موزه دفاع مقدس داشته باشد.