kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹

روستاهای تفت پذیرای گردشگران (دیدنی‌ها)

شهرستان ییلاقی تفت که در 20 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع شده سرسبزترین روستاهای استان یزد را در دل خود جای داده و در فصول مختلف سال و به ویژه بهار و تابستان میزبان خیل گرمازدگان است.
برخی از این روستاها که در زمره روستاهای هدف گردشگری است از چنان فضای مفرحی برخوردار است که گویی کویر را به سخره می‌گیرد.
اسلامیه، دهبالا، طزرجان، بنادکوک، توران پشت، چم و مبارکه از جمله روستاهای هدف گردشگری شهرستان تفت هستند.در این میان روستاهای دهبالا، طزرجان، سانیج، بردستان، اسلامیه، علی‌آباد و منطقه درگاهان و چشمه تامر و عقابکوه از شهرت خاصی برخوردار هستند.این شهرستان به علت داشتن آب و هوای مناسب، چشم‌اندازهای زیبا و روستاهای ییلاقی زبانزد خاص و عام بوده و این مکان‌ها می‌تواند مقصد خوبی برای پذیرش مهمانان تابستانی و گردشگران و تورهای استان باشد. شهر تفت به‌عنوان شهر نمونه طبیعی گردشگری از گردشگران و مسافران دعوت می‌کند تا از این شهر و روستاها و مناطق خوش آب و هوای آن دیدن کرده و با فرهنگ و آداب و رسوم این مناطق نیز آشنا شوند. با گرم شدن هوا اندک اندک کوچ مردم این دیار به روستاهای سرسبز آغاز می‌شود و کسانی که به استان یزد سفر می‌کنند آوازه مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای این شهرستان، آنان را به دامان طبیعت تفت می‌کشاند. شاید بسیاری از کسانی که از دیگر نقاط کشور به استان یزد سفر می‌کنند باور نداشته باشند که یزد خشک و کم آب، از وجود مناطقی همچون ده بالا، طزرجان، سانیج، اسلامیه، دره گاهان، تامهر، عقابکوه و علی‌آباد برخوردار باشد. در جنوب و جنوب غرب استان یزد به ویژه منطقه خرم و سرسبز شهرستان تفت، ییلاق‌های خوش آب و هوای بسیاری وجود دارد که آنها را در قدیم «قهستان» می‌نامیدند و امروزه به آنها «کوهستان» و به گویش یزدی «کوهسون» می‌گویند.