kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸
سخنگوی ستاد طرح معیشتی خانوار:

نتیجه ثبت‌نام جاماندگان یارانه حمایتی 3 هفته دیگر اعلام می‌شود

سخنگوی ستاد طرح معیشتی خانوار اعلام کرد: نتیجه ثبت‌نام کسانی که برای دریافت کمک هزینه معیشتی خانوار نام‌نویسی کرده‌اند، سه هفته ‌آینده اعلام می‌شود.




حسین میرزایی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: از دوشنبه (دیروز) مشکل ارسال پیامک برای جاماندگان یارانه حمایتی رفع می‌شود و برای آنها پیامک ارسال خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، وی با بیان اینکه در استان تهران 57.2 درصد
افراد مشمول دریافت کمک هزینه معیشتی حمایتی شده‌اند، گفت: در خود شهر تهران از هر 10 نفر به طور میانگین 2.5 تا سه نفر کمک هزینه دریافت کردند، اما در استان سیستان و بلوچستان به طور میانگین 82.1 درصد از جمعیت مشمول دریافت کمک هزینه معیشت خانوار شده‌اند.
سخنگوی ستاد طرح معیشتی خانوار ادامه داد: کسانی که در تهران ساکن هستند، اگر دارای خانه ملکی بالای یک میلیارد و 200 میلیون تومان باشند، مشمول نمی‌شوند، زیرا طبق اعلام بانک مرکزی در 6 آبان 98 قیمت هر متر مربع آپارتمان در تهران به طور میانگین
12.7میلیون تومان بوده و عنوان مثال کسی که یک خانه 95 تا 96 متری دارد، ارزش آن بیش از یک میلیارد و 200 میلیون می‌شود و بنابراین به خاطر محدودیت منابع مشمول کمک هزینه معیشت نمی‌شود.
میرزایی درباره معیارهای دیگر برای آزمون وسع مالی گفت: مجموع درآمد و هزینه‌ها برای یک خانوار یک نفره چهار میلیون تومان، دو نفره پنج، سه نفره شش، چهار نفره هفت و پنج نفره به بالاتر هشت میلیون تومان درآمد در ماه در نظر گرفته؛ ارزش خودروی سواری بیش از 300 میلیون تومان و خودروی عمومی بیش از 400 میلیون تومان، ارزش خانه در تهران بیش از 1.2میلیارد تومان و در شهرستان‌ها بیش از 900 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
وی افزود: همچنین کسانی که از سال 94 به بعد سه سفر خارجی غیرزیارتی داشته باشند و یا کارفرمایانی که بیش از سه کارگر بیمه شده داشته باشند، مشمول حمایت معیشتی نمی‌شوند.
سخنگوی ستاد طرح معیشتی خانوار در مورد کسانی که اعتراض خود را در سامانه حمایت اعلام کردند، گفت: کسانی که درخواست رسیدگی مجدد به حساب‌های خود دارند و کمک هزینه معیشتی نگرفتند با استفاده از شماره ملی و شماره حسابی که یارانه آنها در آن واریز می‌شود با ثبت‌نام در سایت Hemayat.mcls.gov.ir اقدام کرده و درخواست خود را در آن ثبت کنند.
میرزایی ادامه داد: ما استعلام می‌گیریم و مجموع درآمد و هزینه خانوار در آن سنجیده می‌شود و به یک عددی می‌رسیم که نتیجه قطعی آن سه هفته آینده اعلام می‌شود و از امروز هم به سرپرستان خانوار پیامک داده می‌شود.
وی ادامه داد: 25 میلیون نفر از افراد جامعه طبق معیارهای وزارت رفاه مشمول این کمک هزینه نشده‌اند که اگر درخواست بدهند تقاضای آنها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد که اگر مشمول شدند، در لیست دریافت کمک هزینه قرار می‌گیرند، وگرنه مشمول نمی‌‌شوند.