kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۱۸۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

حوادث کوتاه از کشور


    
    دستگیری سارق
کیش – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی و دریابانی کیش از شناسایی و دستگیری پنج سارق منزل در این جزیره خبر داد.
سرهنگ علی اصغر جمالی، افزود: سارقان که بصورت غیر مجاز وارد جزیره شده بودند و اقدام به چندین فقره سرقت پیچیده از کارگاه‌ها و مشاعات و منازل کیشوندان می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: در یک عملیات مشترک با نیروی انتظامی بندر چارک در  رابطه با باند مواد مخدر، ارسال مواد به کیش دو قاچاقچی حرفه‌ای شناسایی و دستگیر شدند.
 وی افزود: قاچاقچیان با هدف اینکه قصد داشتند ۳۳ کیلو مواد مخدر را از طریق بندر چارک به جزیره کیش حمل کنند با هوشیاری و همکاری نیروهای انتظامی کیش و بندر چارک  شناسایی ودر دام پلیس مبارزه با مواد مخدر کیش گرفتار شدند.
کشف کالای قاچاق
اصفهان – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی شهرستان لنجان از کشف و جمع آوری چهار میلیارد و 500 ریال کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ احمد نیکبخت، گفت: این کالا‌ها شامل لوازم خانگی، پارچه، لوازم صوتی بودند و در این زمینه پنج دستگاه خودروی سواری توقیف شد.
سرهنگ نیکبخت همچنین ازانهدام باند جعل اسکناس در لنجان خبر داد و افزود: از مخفیگاه این جاعلان اسکناس تقلبی به مبلغ 300 میلیون ریال کشف و سه نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
.قاچاقچیان در دام
هندیجان – خبرنگار کیهان: جانشین فرماندهی انتظامی استان خوزستان از شناسایی و دستگیری سه قاچاقچی مواد مخدر توسط ماموران پلیس هندیجان خبر داد.
سرتیپ سید محمد صالحی، افزود: ماموران ایستگاه امام زاده عبدالله شهرستان هندیجان با کنترل محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی دو دستگاه خودروی حمل مواد مخدر را شناسایی و توقیف کردند.
وی اضافه کرد: با بررسی دقیق این دو خودرو ۵۱ کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش که بسیار ماهرانه جاسازی شده بود کشف و ضبط شدند.
وی در ادامه افزود: در این رابطه سه قاچاقچی دستگیر شده تحویل مرجع قضایی شدند.
کشف مواد مخدر
همدان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان همدان از کشف ۳۰۰ کیلوگرم تریاک با لفافه خبر داد  و گفت: در این رابطه دو قاچاقچی دستگیر شد.
سرتیپ بخشعلی کامرانی صالح ، گفت: با اشراف اطلاعاتی مشخص شد، این باند قصد انتقال مواد مخدر از استان‌های شرقی و جنوب شرقی به استان‌های غربی را دارد.
وی افزود: در یک عملیات مشترک با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان، این باند متلاشی و ۳۰۰ کیلوگرم تریاک با لفافه کشف و سه دستگاه خودرو توقیف شد.
تصادف خودرو با عابر پیاده
تبریز – خبرنگار کیهان: دو کارگر شهرداری منطقه پنج تبریز بر اثر برخورد خودرو با آنها در حین خدمت جان باختند.
حمید ملک زاده و موسی پاشازاده دو پاکبان شهرداری در حال جمع آوری شیشه‌های بجای مانده از یک تصادف در اتوبان پاسداران بودند که خودرویی با آنان برخورد و موجب فوت هر دوی آنها شد.
بازداشت حفار غیر مجاز
لاهیجان-ایرنا: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گیلان از دستگیری دو حفار غیرمجاز و کشف دو دستگاه فلزیاب در شهرستان رودسر خبر داد.
شهرود امیرانتخابی ، گفت: بنا به گزارش مسئول پایگاه حفاظتی رودسر، ماموران گلوگاه ایست و بازرسی شهر چابکسر حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودرو پژو پارس مظنون شدند که پس از بازرسی و تفتیش از این خودرو و با اخذ دستور قضایی فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره‌ کل با همکاری نیروی انتظامی رودسر، تعداد دو دستگاه فلزیاب کشف و ضبط و دو نفر از سرنشینان خودرو دستگیر شدند.
کشف قطعات خودرو‌های خارجی
بندر عباس – صدا و سیما: ماموران پلیس آگاهی پارسیان محل انباشت قطعه‌های خودرو‌های خارجی به ارزش ۲۷ میلیارد ریال در بندر شیو کشف کردند.
فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: قاچاق چیان خودرو‌های خارجی را در کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس پس از اوراق کردن به صورت غیر مجاز وارد پارسیان می‌کردند.
سرتیپ جعفری افزود: ماموران در بازرسی، بدنه یک دستگاه خودروی هیوندای سانتافه، بدنه یک دستگاه خودروی ۲۰۶، انواع قطعه‌های خودرو‌ها شامل سقف، داشبرد، درب خودرو، سپر و رادیا تور، موتور، گیربکس، کاپوت، اکسل و چهار دستگاه فن چیلر بزرگ صنعتی کشف کردند.
واژگونی خودرو
سمنان – ایسنا: مدیرعامل هلال احمر استان سمنان از واژگونی و حریق یک خودرو سمند در کیلومتر ۲۰ محور سمنان به دامغان خبر داد.
مظفر محمدخانی، اظهار کرد: متاسفانه در این سانحه یک نفر فوت و دو نفر مصدوم شدند.
مدیرعامل هلال احمر استان سمنان از انتقال مصدمان به بیمارستان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: سه حادثه‌دیده شامل یک فوتی و دو مصدوم این حادثه توسط امدادگران هلال احمر و آتش ‌نشانی رهاسازی و با کمک اورژانس سمنان به بیمارستان منتقل شدند.
تصادف مرگبار
ساری – باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس‌پلیس راه مازندران از مرگ راننده و سرنشین خودرو ۲۰۶ در سانحه رانندگی و برخورد با یک دستگاه کامیون در محور کیاسر خبر داد.
سرهنگ علیرضا قدمی ، گفت: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسیهای اولیه دریافتند، یک دستگاه خودرو کامیون با یک دستگاه پژو ۲۰۶ با دوسرنشین به علت نامعلومی با یکدیگر برخورد کردند.
وی افزود: در این حادثه هر دو سر نشین خودرو پژو ۲۰۶ به علت شدت جراحات وارده در دم جان باختند و راننده کامیون که مصدوم شده بود به مرکز درمانی انتقال یافت.
کشف انبار دارو
کرج – ایرنا: فرمانده انتظامی شهرستان فردیس اعلام کرد که ماموران انتظامی یک انبار نگهداری داروهای غیرمجاز و تقلبی در این شهرستان را کشف کردند.
سرهنگ بیژن جنتی ، اظهار داشت: در پی دریافت اخباری مبنی بر دپوی داروهای غیرمجاز در انبار یک شرکت در فردیس بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود:  با انجام تحقیقات اولیه، ماموران موفق به شناسایی محل دپوی داروهای غیرمجاز در این شهرستان شده و با هماهنگی دستگاه قضایی  به محل مورد نظر اعزام شدند.
 در بازرسی از این انبار تعداد ۳۰ هزار عدد  قرص غیر مجاز و تقلبی  کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: ارزش قرص‌های مکشوفه یک میلیارد ریال برآورد شده است.