kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳

نتانیاهو به التماس افتاد «اجازه بده فقط 6 ماه نخست‌وزیر باشم»

نتانیاهو پس از شکست‌های متوالی در تشکیل کابینه به التماس افتاده و از رقیب خود خواسته اجازه دهد برای ۶ ماه دیگر در سمت نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی باقی بماند. پایان نخست‌وزیری نتانیاهو یعنی پایان مصونیت قضائی!



نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در دو دور انتخابات پارلمانی موفق به تشکیل کابینه نشده و اکنون به دلیل پرونده‌های فساد تنها یک قدم با زندان فاصله دارد و حتی رهبری وی در حزب لیکود نیز با چالش مواجه شده، اکنون سعی دارد با التماس، مدت نخست‌وزیری خود را کمی طولانی‌تر کند.
شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرده، نتانیاهو در خلال جلسه حزب لیکود و حزب آبی و سفید از بنی گانتس، رهبر این حزب خواسته ۶ ماه دیگر به او فرصت دهد تا در مقام نخست‌وزیری باقی بماند. نتانیاهو رئیس‌حزب لیکود و گانتس رهبر حزب آبی و سفید هستند که در انتخابات کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) موفق به کسب بیشترین کرسی شدند.
نتانیاهو در این جلسه، خطاب به حاضران در جلسه قول داده در صورت موافقت گانتس، این طرح را صادقانه اجرا کند و پس از ۶ ماه از نخست‌وزیری کناره‌گیری کند. ظاهرا علیرغم اصرار نتانیاهو، «یئر لاپید» یکی از اعضای شاخص ائتلاف آبی و سفید با این پیشنهاد مخالفت کرده. پس از اتمام جلسه، حزب لیکود طی بیانیه‌ای، لاپید را به کارشکنی متهم کرد.
رژیم صهیونیستی یک سالی است که درگیر روند تشکیل کابینه است. با وجود برگزاری دو انتخابات پیاپی، تشکیل کابینه به دلیل اختلاف شدید میان احزاب سیاسی همچنان یک معضل بزرگ برای صهیونیست‌ها باقی مانده است. ادامه این روند احتمالا منجر به برگزاری سومین انتخابات در آینده‌ای نزدیک خواهد شد. نتانیاهو هفته پیش در چند پرونده، به «دریافت رشوه»، «تقلب» و «سوءاستفاده از اعتماد عمومی» متهم شد. در صورتی که نتانیاهو از قدرت کنار گذاشته شود، احتمال زندانی شدن او پس از محاکمه زیاد است و به گفته بسیاری از تحلیلگران همین رژیم، او حاضر است برای نجات از زندان این رژیم را درگیر جنگ کند.