kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۷
سازمان هواشناسی هشدار داد

پیش‌بینی بارش سنگین باران و برف و احتمال سیلاب در برخی مناطق

سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای ضمن ‌اشاره به بارش سنگین باران و برف در کشور طی امروز و فردا نسبت به بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمال رخداد سیلاب هشدار داد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اخطاریه سازمان هواشناسی بارش شدید باران و برف برای امروز و فردا پیش‌بینی می‌شود. بر همین اساس، امروز بارش در خلیج‌فارس، بوشهر، غرب و جنوب فارس حداکثر بین ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر، گیلان و مازندران حداکثر بین۳۰ تا ۵۰ میلیمتر، در هرمزگان، شمال زنجان و جنوب شرق اردبیل حداکثر بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر و در تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، سمنان، شمال یزد حداکثر بین ۱۵ تا ۲۵ میلیمتر رخ می‌دهد.
همچنین فردا بارش در مازندران حداکثر بین۴۰ تا۶۰ میلیمتر، گلستان حداکثر بین ۳۰ تا ۴۵ میلیمتر، در هرمزگان، شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان حداکثر بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر و در سمنان، یزد، کرمان، غرب خراسان رضوی حداکثر بین ۱۵ تا ۲۰ میلیمتر پیش‌بینی‌ می‌شود. بر اثر بارش‌های پاییزه آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها و احتمال رخداد سیلاب، لغزندگی جاده‌ها، مه‌آلودگی، کاهش دید و احتمال کولاک برف و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی قابل پیش‌بینی است، از این رو مردم هنگام تردد احتیاط کنند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند. سازمان هواشناسی همچنین با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: امروز بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در گیلان، مازندران و ارتفاعات گلستان و بارش باران و برف در شرق لرستان، مرکزی، قزوین، تهران، البرز، سمنان، قم، اصفهان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی خراسان رضوی، جنوب خراسان شمالی، غرب خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات استان‌های فارس و کرمان و رگبار و رعد و برق در استان‌های بوشهر، فارس، نیمه غربی کرمان، برخی نقاط هرمزگان، خلیج‌فارس و تنگه هرمز رخ می‌دهد.
چهارشنبه بارش باران و در ارتفاعات بارش برف برای شرق گیلان، گلستان و مازندران و بارش باران و برف در سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، کرمان و یزد، شمال فارس، تهران، قم و رگبار و رعد وبرق برای هرمزگان، سیستان و بلوچستان، شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.
پنج‌شنبه نیز بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان،‌ بارش باران و برف در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان و رگبار و رعد وبرق در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و دریای عمان و جمعه (اول آذرماه) بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، بخش‌هایی از خراسان شمالی و اردبیل رخ می‌دهد.