kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
عضو هیئت نظارت مجمع تشخیص:

تشکیل وزارت بازرگانی مخالف سیاست‌های کلی است




عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هیئت عالى نظارت با اکثریت آرا به این نتیجه رسید که تشکیل وزارت بازرگانى بر خلاف سیاستهاى کلى ابلاغى است.
سید مصطفی میرسلیم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره نظر این هیئت درباره مصوبه تشکیل وزارت بازرگانی گفت: هیئت عالى نظارت با اکثریت آرا به این نتیجه رسید که تشکیل وزارت بازرگانى بر خلاف سیاست‌هاى کلى ابلاغى است.
وی با اشاره به اینکه در  کشور ما تفکیک و ادغام بازرگانى از صنعت بیش از ده بار رخ داده است، افزود: اخیراً نیز دولت بیش از یک بار تلاش کرده که بازرگانى را از صنعت و معدن جدا کند ولى موفق نشده است. در شرایط امروز که ضرورت اجراى سیاستهاى اقتصاد مقاومتى براى نجات دادن کشور از  آثار و تبعات تحریم‌هاى ظالمانه و نیز سوء مدیریت داخلى بر همگان واضح شده، لازم است تولید باکیفیت داخلی و صادرات به صورت هماهنگ انجام گیرد و گرایش به واردات مستقل نتواند تولید داخل را به رکود بکشاند.
عضو هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما در 40 سال گذشته شاهد غلبۀ گرایش به واردات به‌ویژه به دلیل سرازیر شدن دلارهاى نفتى بوده ایم
و من شاهد بوده ام که براثر توطئۀ واردکنندگان، حتى مدیران فداکار و خدومى که به تولید داخلى اصالت مى دادند، دستگیر و زندانى شدند!
میرسلیم تصریح کرد: همان نوع فشارها باز در صدد بودند که با جدا کردن وزارت بازرگانى به نوعى استقلال تصمیم گیرى براى واردات برسند و در نهایت با نفوذی که واردکنندگان دارند، تولید داخلى را تضعیف کنند؛ الحمدلله جلو این اقدام به موقع گرفته شد و امیدواریم وزارت صمت بتواند با اقتدار و همه‌جانبه نگرى مصالح و منافع کشور را با ایجاد هماهنگى دقیق و مداوم بین تولید با کیفیت داخلى و تأمین از خارج در موارد اضطرارى، برقرار کند.