kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۴۲۰
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳

رابطه «تند راه رفتن» با طول عمر (سلامت)



  همه افراد با افزایش سن کُندتر می‌شوند، ‌اما عواملی وجود دارد که این کندی را به تاخیر می‌اندازد. کسانی که فعالیت‌های جسمانی و البته اجتماعی خود را حفظ می‌کنند،‌ زندگی طولانی‌تری دارند. آنها از نظر جسمانی و ذهنی سالم‌تر هستند.
براساس نتایج یک پژوهش جدید، کسانی که در سن ۴۵ سالگی تمایل به آهسته‌تر راه رفتن دارند علائم سالخوردگی زودرس را از خود نشان می‌دهند که هم شامل علائم جسمی و هم شناختی می‌شود. سرعت راه رفتن می‌تواند پیش‌بینی خوبی برای طول عمر هر فرد باشد. این مطالعه البته تنها نشان می‌دهد که میان تند راه رفتن و افزایش طول عمر افراد یک رابطه همبستگی وجود دارد.
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری در مطالعه  اخیر که توسط  مدیکال نیوز تودی گزارش شده هر چه فرد سریعتر راه برود ممکن است طول عمر بیشتری داشته باشد.
 پزشکان حرفه‌ای مدتهاست که از سرعت گام برداشتن  بعنوان نشانه سلامت و تناسب اندام در افراد میانسال استفاده کرده‌اند، اما تحقیق جدید پرسش متفاوتی مطرح می‌کند: آیا سرعت پایین راه رفتن در سنین میانی زندگی نشانگر سالخوردگی پرشتاب است؟
آیا سرعت راه‌ رفتن در طول عمر انسان نقش دارد؟
«لاین جی رسموسن»، محقق دپارتمان روانشناسی و  عصب شناسی در دانشگاه دوک شهر دورهام و همکارانش با سنجش اطلاعات از بین ۹۰۴ نفر شرکت‌کننده درصدد پاسخ به این سؤال برآمده‌اند. «رسموسن» و همکارانش یافته‌های خود را در ژورنال JAMA Network Open منتشر کردند.
به گفته محققین، ‌همه افراد با افزایش سن کندتر می‌شوند، ‌اما عواملی وجود دارد که این کندی را به تاخیر می‌اندازد. کسانی که فعالیت‌های جسمانی و البته اجتماعی خود را حفظ می‌کنند،‌ زندگی طولانی‌تری دارند. آنها از نظر جسمانی و ذهنی سالم‌تر هستند.