kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷
بررسی ادعای جنجالی سرمربی هندبال

آیا بحرین علیه ایران تبانی کرد؟

سرمربی تیم ملی هندبال در شرایطی ادعای تبانی بین تیم‌های بحرین و کره جنوبی را کرده که با بررسی نتایج به نظر می‌رسد ادعای او نزدیک به واقعیت است.

تیم ملی هندبال ایران که برای این دوره از انتخابی المپیک در قاره آسیا با وجود داشتن رقبای قدرتمندی همچون قطر، بحرین و کره جنوبی شانس زیادی را برای خود متصور نمی‌شد، با یک مربی ایرانی به نام علیرضا حبیبی و در غیاب چند تن از لژیونرهای سرشناس خود راهی این مسابقات شد.
قطر با توجه به میزبانی شانس اصلی قهرمانی در این رقابت‌ها و صعود به المپیک به شمار می‌رفت و در گروه ایران قرار نداشت، اما شاگردان حبیبی در گروه سختی قرار گرفته بودند. تیم ملی هندبال ایران در گام نخست کره جنوبی را از پیش رو برداشت؛ نتیجه‌ای که همه را شگفت زده کرد. شکست دادن پرافتخارترین تیم آسیا در همان گام اول باعث شد خیلی‌ها به کسب سهمیه المپیک هم امیدوار شوند. بازی کلیدی برابر بحرین در گام دوم بود که ایران با شکست میدان را ترک کرد.
برای صعود ایران به نیمه نهایی، هم باید شاگردان حبیبی از سد کویت عبور می‌کردند و هم بحرین باید کره جنوبی را می‌برد یا با این تیم به تساوی می‌رسید.
ایران که نتوانست از پس کویت بربیاید و نتیجه با تساوی به پایان رسید، اما سرمربی ایران دلیل این اتفاق را بی‌انگیزگی بازیکنان در ثانیه‌های پایانی می‌داند و معتقد است اگر بحرین در بازی دیگر کره جنوبی را شکست می‌داد، هم ایران انگیزه پیروزی داشت و حتی با این تساوی هم می‌توانست به دور بعدی برسد.
علیرضا حبیبی ادعا کرده بحرین به عمد به کره جنوبی باخته و در ادامه مشکلات همیشگی با کشور ایران ترجیح داده کره جنوبی به عنوان تیم دوم به دور بعدی برسد.
این ادعا در شرایطی مطرح شده که بحرین در نیمه اول بازی با کره 3 گل پیش بوده و در لحظات پایانی با یک گل شکست خورده است. جالب اینکه اگر بحرین با تفاضل بیش از 2 گل به کره جنوبی می‌باخت و ایران مقابل کویت پیروز می‌شد، بحرین از دور رقابت‌ها کنار می‌رفت.
ادعای حبیبی وقتی رنگ و بوی واقعی‌تر به خود می‌گیرد که بدانیم بحرین در فینال مسابقات بار دیگر با کره جنوبی رو‌به‌رو شد و این بار حریفش را با اختلاف 5 گل شکست داد!
در دور گروهی تنها نتیجه‌ای که می‌شد ایران را حذف کند و بحرین را سرگروه نگه دارد، همین شکست با یک گل بود که رقم خورد. حتی به گفته علیرضا حبیبی در ثانیه‌های پایانی بحرینی‌های یک پنالتی را هدر دادند و در برگشت تیم کره جنوبی توانست گل برتری را بزند. به هر حال بحرین در نهایت به عنوان قهرمان این تورنمنت به المپیک صعود کرد و حتی قطر را هم شکست داد، اما ایران با وجود تمام شایستگی‌هایش در همان دور نخست حذف شد.
به نظر می‌رسد بعد از اتفاقاتی که در منامه برای تیم ملی فوتبال ایران رخ داد، این بار هم تیم ملی هندبال از رفتار عجیب بحرینی‌ها ضربه خوردند؛ اگرچه نباید فراموش کنیم سرنوشت اول از همه دست خود هندبالیست‌های ایرانی بوده که می‌توانستند در بازی رودررو بحرین را شکست دهند.