kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
پس از تهدیدات «الحوثی» رخ داد

وحشت تل‌آویو از اعلام جهاد انصارالله علیه رژیم صهیونیستی

هشدارهای جمعه گذشته دبیرکل انصارالله یمن و اعلام جهاد علیه اسرائیل، صهیونیست‌ها را به وحشت‌انداخته است.



سرویس خارجی-

«عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن جمعه و در مراسم جشن میلاد حضرت رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) اعلام کرد: «هر کس که برای جنگ و محاصره تلاش می‌کند تا بر ما حاکم شود و ما را به زانو در آورد، برای کاری غیرممکن و نشدنی تلاش می‌کند و عاقبت کارش نیز زیان و خسارت است...نیرو‌های متجاوز از آغاز تجاوز به یمن بیش از ۱۲۰ میلیون بشکه نفت از مناطق نفتی دزدیده‌اند...ما تأکید می‌کنیم که موضع دشمنی ما با اسرائیل به عنوان رژیمی غاصب، موضعی اصولی، انسانی و پایبندی دینی است. اگر دشمن اسرائیلی وارد هرگونه حماقتی ضد ملت یمن شود، ملت ما در اعلام جهاد ضد آن تردید نخواهد کرد.»
اندکی پس از این اظهارات، رسانه‌های صهیونیستی بر این سخنرانی متمرکز شده و خاطر نشان کردند نمی‌توان به این سخنان بی‌اعتنایی کرد. شبکه تلویزیونی دولتی رژیم صهیونیستی «کان» به این سخنرانی اهتمام ورزید و آن را به زبان عبری ترجمه و پخش کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، پایگاه «خبر‌های اسرائیل» نیز در پایگاه اینترنتی‌ خود نوشت: «نمی‌توان به این سخنان در این زمان بی‌اعتنایی کرد». این پایگاه همچنین عملیات بازدارندگی رزمندگان یمنی را در میدان‌های نفتی سعودی به خصوص عملیات اخیر علیه تأسیسات آرامکو در «خریص» و «بقیق» را یادآور شد. این پایگاه سخنان دبیرکل انصارالله یمن را، «علنی، جسورانه و علیه اسرائیل» خواند.
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز به این سخنرانی پرداخت و در پایگاه اینترنتی‌اش نوشت: «عبدالملک تهدید کرد مردانش در اعلام جهاد علیه اسرائیل و ضربه زدن به آن در صورت ارتکاب هرگونه اقدام احمقانه علیه ملت یمن تردید نخواهد کرد».
انصارالله یمن پیش از این بارها اعلام کرده در کنار مردم فلسطین و علیه‌اشغالگران صیونیستی خواهد ایستاد. با توجه به پیروزی‌های اخیر انصارالله یمن‌، رژیم صهیونیستی که خود را در محاصره محور مقاومت می‌داند به شدت به هراس افتاده است.
زنگ خطر برای رژیم صهیونیستی
از سوی دیگر شبکه المیادین نیز در گزارشی مشابه نوشته، دستاورد‌های راهبردی اخیر محور مقاومت، زنگ خطر را برای رژیم صهیونیستی به صدا در آورده است تا این رژیم نگران از میان رفتن توازن راهبردی در منطقه باشد. این شبکه تلویزیونی در ادامه اعلام کرد «روزی نیست که عالی‌ترین مقامات سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی درباره امکان بروز ناهمگونی در موازنه راهبردی منطقه هشدار ندهند. از نگاه کارشناسان، رویکرد‌ها به راهبرد منطقه‌ای، به دو رویکرد معکوس تقسیم می‌شوند، در یک رویکرد روند حرکت به سود تهران و هم پیمانانش و در رویکرد دوم روند آن با شکست‌های پیاپی واشنگتن و هم پیمانانش همراه شده است». رونین برگمن، تحلیلگر امور امنیتی در روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز در میز گردی در شبکه 13 تلویزیون این رژیم گفت: «در شرایطی قرار گرفته‌ایم که شاهد حضور ایران در تمامی عرصه‌ها هستیم، یعنی این کشور در هر جایی که بتواند حاضر می‌شود، آنان می‌گویند ما نمی‌ترسیم و تسلیم فشار‌های حداکثری آمریکا نمی‌شویم».
«باراک راپید»، تحلیلگر سیاسی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد: «از زمان خروج دونالد ترامپ از توافقنامه هسته‌ای مدت زمان قابل توجهی گذشته است، بر این اساس می‌توان مدعی شد این حرکت نتوانست بر اوضاع راهبردی اسرائیل تاثیر مثبت بگذارد، ایرانی‌ها امروز برای اولین بار در اقدامات بازدارنده علیه اسرائیل موفق نشان داده‌اند». المیادین تاکید کرده، بر اساس اظهار نظر کارشناسان، ناقوس خطری که اخیرا بیش از گذشته به صدا در آمده، بیانگر این مطلب است که اسرائیل دوران آرامش قبل از توفان را تجربه می‌کند، «گشرون هکوئین»، ژنرال بازنشسته و پژوهشگر‌اندیشکده بیگن سادات هم معتقد است توفانی که در پیش است می‌تواند توفان سهمگینی باشد.