kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹

«ترامپ را به سطل آشغال بیندازید» فریاد مردم پس از ورود ترامپ به شهر آتلانتا

رئیس‌جمهور آمریکا که برای تبلیغات انتخاباتی به شهر آتلانتا سفر کرده بود با فریادهای «ترامپ را به سطل آشغال بیندازید»و «او را زندانی کنید» مردم رو به رو شد.


  سرویس خارجی-

در حالی که دموکرات‌ها این روزها سرگرم برگزاری جلسات استماع در کنگره برای استیضاح ترامپ هستند خود او کارزار تبلیغاتی‌اش را پیگیری می‌کند تا نشان دهد که اهمیتی به استیضاح دموکرات‌ها نمی‌دهد. در همین راستا پنج شنبه ترامپ راهی ایالت «جورجیا» شد اما در همان بدو ورود به شهر «آتلانتا» با اعتراض‌ها و تظاهرات ساکنان این شهر مواجه شد. براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سفر دونالد ترامپ به آتلانتا با اعتراض‌ها و تظاهرات ساکنان این شهر مواجه شده و صد‌ها نفراز ساکنان این شهر در نزدیکی مرکز کنگره جهانی محل حضور ترامپ تجمع کرده و شعار‌هایی مانند «وی را زندانی کنید»، «ترامپ را به سطل آشغال بیندازید»، «ترامپ را استیضاح و برکنار کنید» سرداده‌اند.
حمایت ترامپ از سیاه پوستان!
خبرگزاری آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود نوشته رئیس‌جمهور آمریکا تلاش می‌کند جامعه سیاهپوست آمریکا را ضد مهاجران در این کشور تحریک کند و مدعی است که دموکرات‌ها بیش از آنکه به وضع آمریکایی‌های آفریقایی تبار توجه کنند به وضع کسانی که از خارج وارد این کشور می‌شوند، توجه می‌کنند. ترامپ همچنین در جریان سفر به شهر آتلانتا تلاش کرد سیاهپوست‌ها را متقاعد بکند که از وی حمایت بکنند، اما ساکنان شهر آتلانتا به شدت از سیاست‌ها و اقدامات ترامپِ نژادپرست در قبال سیاهپوست‌ها ناراضی هستند.
در حالی که طی سه سال گذشته سیاست‌های نژادپرستانه ترامپ علیه رنگین پوستان چیزی نبوده که از چشم مردم و رسانه‌ها دور بماند وی در آتلانتا ژست دفاع از حقوق سیاهان گرفت. ترامپ، در اظهاراتی در جمع سیاه پوستان آتلانتا گفت: «خوشحالم که در اینجا در قلب جورجیا هستم تا تلاشی جدید در سطح کشور را شروع کنیم. به این (شعار) فکر کنید: سیاهان برای ترامپ، صدای سیاهان برای ترامپ. آمریکایی‌های آفریقایی برای ترامپ. هر چیزی که شما دوست دارید بنامید. شما کدام را ترجیح می‌دهید. سیاهان برای ترامپ یا آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار برای ترامپ... دموکرات‌ها می‌خواهند در پروژه‌های سبز جهانی سرمایه‌گذاری کنند، اما من می‌خواهم بر روی جامعه سیاهان آمریکا سرمایه‌گذاری کنم»!
تهدید به قتل شاهد استیضاح
در خبری دیگر از فرایند استیضاح ترامپ بر اساس گزارش‌ها یک تحلیلگر ارشد سابق کاخ سفید در حوزه امور روسیه که در جریان تحقیقات کنگره برای استیضاح دونالد ترامپ به ایراد شهادت پرداخته، از تهدید شدن جانش خبر داده است. به نوشته پایگاه «هیل»، فیونا هیل از اعضای تیم امنیت ملی دولت آمریکا بوده که تابستان گذشته داوطلبانه از سمتش در این تیم کناره‌گیری کرد. طبق متن مربوط به شهادت‌های ایراد شده از سوی فیونا هیل که روز جمعه انتشار یافت، وی در جلسه استماعی که در پشت درهای بسته برگزار شد، شهادت داد که هم خودش و هم چند مقام دیگر هدف تهدید به مرگ قرار گرفته‌اند. وی در جلسه استماع می‌گوید: «من باید به شما بگویم که به مرگ تهدید شده‌ام و عده‌ای با خانه من تماس برقرار می‌کنند». فیونا هیل توضیح داد، همسایه‌هایش شنیده‌اند که کسی با چکش به در خانه او می‌کوبد و همچنین شخصی نیز با خانه او تماس می‌گیرد و به او توهین می‌کند. وی در ادامه گفت که خودش و ماری یووانوویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین‌که یکی دیگر از شاهدان کلیدی مربوط به پرونده تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ است هدف یک سری تئوری‌های توطئه قرار گرفته‌ و به ارتباط داشتن با جورج سوروس، میلیاردر مشهور آمریکایی متهم شده‌اند.