kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶

قم در عزای پدر امام زمان(عج) سوگوار شد

شهر مقدس قم در سالروز شهادت مظلومانه امام حسن عسکری(ع) پدر امام عصر(عج) غرق در عزا و ماتم شد.



روز هشتم ربیع الاول مصادف با سالروز شهادت امام حسن عسکری، امام یازدهم شیعیان و پدر بزرگوار حضرت مهدی(عج) است و مردم قم به همین مناسبت به عزاداری و سوگواری در سراسر شهر پرداختند.
از روز سه‌شنبه، شهر قم سیاه‌پوش شد و مراسمات عزاداری و سوگواری برای امام حسن عسکری(ع) در تکایا، مساجد و هیئات مذهبی استان قم برگزار شد و مردم متدین قم با حضور در این مراسمات خود را در غم اهل‌بیت(ع) علی‌الخصوص امام زمان(عج) شریک کردند.
همچنین مراسم عزاداری شب شهادت این امام بزرگوار، بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام بندانی نیشابوری و مدیحه سرایی حسن شالبافان، با حضور خیل کثیری از دوستداران و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت برگزار شد. مسجد مقدس جمکران نیز به‌عنوان میعادگاه منتظران، شاهد حضور مردم عزادار بود و به همین مناسبت مراسمات متعدد عزاداری از روز گذشته در این مکان برگزار شده است و عزاداری برای یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت تا عصر دیروز ادامه داشت.
از صبح دیروز نیز دسته‌های عزاداری به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) از جمله دسته عزاداری آیت‌الله وحید خراسانی، از نقاط مختلف شهر به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت کردند و در این مکان مقدس به عزاداری و عرض ارادت پرداختند. همچنین از صبح دیروز در بیوت مراجع و علما نیز مراسمات متعدد عزاداری و سوگواری به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.