kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۰۲۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱

کوتاه اقتصادی



* به مناسبت گرامیداشت ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق‌(ع)، تسهیلات سفر با قطارهای این شرکت به صورت تخفیف 30 درصدی با عنوان «طرح ‌میلاد» ارائه می‌شود.به گزارش روابط عمومی شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا، این تسهیلات برای بازه حرکت و فروش 19 تا 24 آبان ماه سال جاری مصادف با هفته وحدت است.در قالب طرح مذکور، به مسافران با نام مبارک «محمد»، «صادق» و «محمد صادق» که در بازه زمانی حرکت و فروش مذکور از طریق کانال‌های فروش رجا بلیت خریداری کنند، 30 درصد تخفیف اعطا می‌شود.اعمال این تخفیفات بدون نیاز به هیچ‌گونه مراحل اداری در فرآیند خرید بلیت، به صورت خودکار و بدون محدودیت مسیر انجام می‌شود.
* پیرو انتشار برخی اخبار در مورد عدم امکان بارگذاری ایران‌چک جدید در دستگاه‌های خودپرداز، روابط عمومی بانک‌مرکزی اعلام کرد، در حال حاضر ایران چک‌های یاد شده، در بسیاری از خودپردازهای بانک‌های کشور در استانهای مختلف بارگذاری شده است. خاطرنشان می‌سازد این فرایند، همواره در مورد تمام اقطاع جدید اسکناس، از جمله اسکناس‌های 100 هزار ریالی و 50 هزار ریالی و نیز نسخه اول ایران چک بانک مرکزی که ابعادی بزرگتر از ایران چک جدید دارند نیز انجام گرفته است.
* بر اساس اطلاعات درج شده در فرابورس سهام شرکت هپکو از شرکت هیدرواطلس سهامدار عمده به سازمان خصوصی‌‌سازی منتقل شد. 12میلیارد و 465 میلیون و 800 هزار و 192 سهم معادل 59.01 درصد سهام شرکت هپکو از هیدرواطلس به سازمان خصوصی‌‌سازی منتقل شده است. به گزارش فارس شرکت هیدرواطلس 60.72 درصد سهام هپکو را در اختیار داشت که 59.01 درصد آن به سازمان خصوصی‌‌سازی انتقال داده شد.برخی از سهامداران مدعی هستند هیدرو اطلس بابت اخذ وام ۱۵ میلیاردی مجبور به وثیقه قراردادن حدود ۱.۷۱ درصد سهام در بانک ملی شد و هم اینک ۱.۷۱ درصد سهام‌ در وثیقه بانک ملی است.
* معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی بابیان اینکه روزانه تعدادزیادی پرونده در زمینه فیشینگ درپلیس فتا ثبت می‌شود،گفت:رمز دوم یکبار مصرف از ابتدای دی اجرایی می‌شود و مشکل فیشینگ را مدیریت می‌کند.مهران محرمیان در توئیتی با اشاره به تعداد کلان پروندهای فیشینگ گفت: به صورت روزانه ۸۰۰ پرونده جدید در پلیس فتا ثبت می‌شود که بسیاری از آنها مربوط به فیشینگ است.وی درخصوص اجرایی شدن رمز دوم یکبار مصرف افزود: رمز دوم پویا از ابتدای دی ماه این مشکل را مدیریت خواهد کرد؛ هر چند ممکن است که کمی زحمت برای همه داشته باشد اما هر کس که یکبار هک شده باشد تایید می‌کند که ارزشش را دارد.