kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۰۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۱

دستگیری ۷۶۷ سارق و مالخر در پایتخت با اجرای طرح «رعد 30» پلیس

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۷۶۷ سارق، مالخر و مجرم در اجرای سی‌امین مرحله از طرح رعد خبر داد.



به گزارش پلیس پایتخت، سردار حسین رحیمی صبح سه‌شنبه در نشست خبری اجرای مرحله سی‌ام طرح رعد اظهار داشت: از ابتدای هفته جاری تا کنون ۷۶۷ نفر از سارقان، مالخران، زورگیران، موبایل قاپان، کیف قاپان و ... دستگیر شده‌اند.
رحیمی با بیان اینکه در اجرای این طرح باند سرقت که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کردند منهدم شدند، گفت: همچنین 9 هزار و ۷۳۷ قلم انواع اموال مسروقه نیز از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است که یک مورد آن خودرو و موتورسیکلت و مابقی آن اقلام مختلفی نظیر فرش، تابلو، سیستم‌های صوتی و ... است.
وی با بیان اینکه در این مرحله از طرح هزار و ۲۰۶ پرونده سرقت مورد رسیدگی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: صاحبان حدود ۸۵ درصد از اموال مسروقه شناسایی
شده‌اند.
فرمانده انتظامی پایتخت ارزش ریالی اموال مسروقه مکشوفه را بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از میان ۷۶۷ سارق دستگیر شده ۳۸۵ نفرشان سابقه‌دار بوده‌اند.
سردار رحیمی همچنین از اجرای طرح تعقیب و دستگیری محکومان سابقه‌دار و فراری خبر داد و گفت: در اجرای این طرح ۵۶ مجرم تحت تعقیب محاکم قضایی نیز دستگیر شدند.
وی، کشف هشت قبضه سلاح جنگی، ۶۹۳ عدد انواع مهمات و ۳۸ قبضه سلاح سرد را از دیگر کشفیات طرح رعد اعلام کرد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه قاچاق کالا نیز گفت: در سی‌امین مرحله از طرح رعد ۳۱ قاچاقچی که در شش باند فعالیت می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند. از این افراد ۳۲ هزار قلم انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از چهار میلیارد تومان کشف و ضبط شد.
ملاقات مردمی رئیس پلیس پایتخت با شهروندان تهرانی
جلسه پاسخگویی به سوالات و ارتباط مستقیم فرماندهان انتظامی تهران بزرگ با مردم برگزار شد.
فرمانده انتظامی پایتخت و جمعی از معاونین فاتب سه‌شنبه شب در مسجد باب‌الحوائج میدان امام حسین(ع) تهران حضور یافته و به سوالات و درخواست‌های مردمی پاسخ دادند.