kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۰۰۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰

جنایت باندهای مواد مخدر مکزیکی

6 کودک و 3 زن در جاده‌ای واقع در شمال مکزیک هدف حمله نیروهای کارتل مواد مخدر مکزیک قرار گرفتند و کشته شدند.



به گزارش ایسنا، تمامی این ۹ قربانی از اعضای خانواده بزرگ آمریکایی «لبارون مورمون» بودند که از دهه‌ها قبل در شمال مکزیک و نزدیکی مرز ایالات متحده سکونت دارند. به گفته بازماندگان این حادثه، نیروهای کارتل مواد مخدر مکزیک با کمین کردن در یکی از جاده‌های دورافتاده این کشور به سه دستگاه خودرو تیراندازی کردند و یکی دیگر از خودروها را به آتش کشیدند.
وزیر امنیت مکزیک اعلام کرده این کارتل احتمالا کاروان خودروهای این خانواده را با باندهای تبهکار رقیب که برای به دست گرفتن کنترل منطقه نزاع دارند، ‌اشتباه گرفته‌اند. این حمله در منطقه‌ای دورافتاده و کوهستانی اتفاق افتاده که کارتل «سینالوآ» با یک باند دیگر درگیر جنگ بوده است.
به گفته اعضای بازمانده از این خانواده، با آغاز تیراندازی‌ها یکی از زنان خانواده از خودرو پیاده شد و دستان خود را به نشانه تسلیم و اینکه تهدیدی وجود ندارد، تکان داد اما نیروهای کارتل این زن را از پا درآوردند.
شش کودک کشته شده در این حادثه چهار پسر و دو دختر شامل دوقلوهای هشت ماهه و کودکان ۲، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ ساله بودند. در این حادثه همچنین هشت کودک زنده مانده‌اند و  چند نفر از جمله دو کودک ۹ ماهه و چهار ساله تیر خورده و به شدت زخمی شده‌اند.
کارآگاهان  بیش از ۲۰۰ پوکه گلوله در محل حادثه کشف کرده‌اند که از رگبارهای نیروهای کارتل بر جای مانده است.
در این حادثه برخی از قربانیان به‌صورت زنده به آتش کشیده شده و برخی دیگر بر اثر تیراندازی جان باخته‌اند.