kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲

نهادهای نظارتی به موضوع انتخابات والیبال ورود می‌کنند؟

انتخابات فدراسیون والیبال ۲۹ آبان سال جاری برگزار می‌شود اما برخلاف تاکید صریح آیین‌نامه، ۱۵ روز قبل از تشکیل مجمع انتخابات هنوز اسامی کاندیدای احراز پست ریاست اعلام نشده و این موضوع شائبه‌هایی را درباره سلامت این انتخابات ایجاد کرده است.



پس از کش و قوس‌های فراوان درباره عدم اعلام زمان برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال برای تعیین رئیس‌جدید، سرانجام وزارت ورزش و جوانان با انتشار خبری، ۲۹ آبان ماه را زمان برگزاری مجمع این فدراسیون بزرگ اعلام کرد تا به این ترتیب، اهالی والیبال امیدوار باشند که پس از نزدیک به یک سال فدراسیون والیبال به ثبات خواهد رسید.
طبق قوانین برگزاری مجامع فدراسیون‌های ورزشی برای انتخاب رئیس‌جدید، وزارت ورزش و جوانان موظف است که اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده را ۱۵ روز مانده به زمان برگزاری انتخابات معرفی کند تا نامزدها، رایزنی‌های خود با هیئت‌های استانی را برای جمع کردن آرا انجام دهند و یا در صورت رد صلاحیت فرصت کافی برای اعتراض داشته باشند. اتفاقی که تا به امروز ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۸ (۱۴ روز مانده به انتخابات) در مورد کاندیداهای فدراسیون والیبال رخ نداده‌ است.
حضور داورزنی در انتخابات والیبال با حفظ سمت در وزارت ورزش به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی که نقش نظارتی بر انتخابات و روند تائید صلاحیت کاندیدا دارد، بر پیچیده‌تر شدن کلاف این انتخابات افزوده است. طی روزهای گذشته بسیاری از مسئولان، کارشناسان و پیشکسوتان والیبال اعلام کرده‌اند که اگر قرار است داورزنی در انتخابات فدراسیون والیبال شرکت کند، بهتر است از سمتش در وزارت ورزش استعفا کند تا این مجمع در کمال عدالت و صراحت برگزار شود. در غیر این صورت داورزنی هم کاندیدای انتخابات خواهد بود و هم نقش نظارت بر انتخابات را خواهد داشت که عملا عدالت در انتخابات رعایت نمی‌شود. با این شرایط باید دید که آیا نهادهای نظارتی به موضوع انتخابات والیبال ورود می‌کنند یا خیر؟!