kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
هشدار آیت‌الله مکارم شیرازی به آل سعود

صدور حکم اعدام شیخ النمر را تحمل نمی‌کنیم

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای برخی نکات را درباره وضعیت شیعیان در کشور عربستان متذکر شد و گفت: به مسئولین سعودى هشدار مى‌دهیم این‌گونه حرکت‌هاى تند احساسات همه شیعیان دنیا را به شدت جریحه‌دار مى‌کند.
به گزارش  فارس ،‌ در بیانیه صادر شده از سوی دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: اخبار وحشتناکى از طرز رفتار مسئولین سعودى نسبت به شیعیان احصا و قطیف مى‌رسد. جمعى از بزرگان علماى آن‌ها را به جرم آزادى‌خواهى در انجام مراسم مذهبى به زندان افکنده‌اند و تضییقات فراوانى براى آن‌ها به وجود آورده‌اند و از همه وحشتناک‌تر اینکه زمزمه صدور حکم اعدام براى شیخ بزرگوار عالم معروف منطقه، شیخ نمر به گوش مى‌رسد.
در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما به مسئولین سعودى هشدار مى‌دهیم که این‌گونه حرکت‌هاى تند احساسات همه شیعیان دنیا و پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) را به شدت جریحه‌دار مى‌کند و پیامدهاى سوئى در برخواهد داشت.
در این بیانیه افزوده شده است: ما تعجب مى‌کنیم نهادهاى حقوق بشر دنیا چرا در این‌گونه موارد که موافق میل دولت‌هاى سلطه‌گر است سکوت مى‌کنند؛ ولى اگر کمترین حرکتى در کشورى که هماهنگ با آن‌ها نیست، رخ دهد، فریادشان بلند مى‌شود؟ به هر حال تکرار مى‌کنیم صدور حکم اعدام براى یک عالم بزرگ منطقه چیزى نیست که براى مراجع شیعه و بزرگان مکتب اهل‌بیت(علیهم السلام) و تمام علاقمندان به آن‌ها در سراسر جهان قابل تحمل باشد.
نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه سند حقانیت شیعه است
 همچنین به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در ویژه برنامه مکارم‌اخلاق که در شب سوم ماه مبارک رمضان از شبکه 3 سیما پخش شد، به شرح دعای مکارم‌الاخلاق صحیفه سجادیه پرداخت و گفت: همانطور که از نام دعای مکارم الاخلاق استفاده می‌شود، این دعا فضایل اخلاقی را از زبان امام سجاد(ع) به بهترین تعبیرات و فصیح‌ترین و بلیغ‌ترین عبارات بیان می‌کند.
این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت صحیفه‌سجادیه نزد شیعه گفت: این کتاب نفیس پس از قرآن و نهج‌البلاغه مهم‌ترین گنجینه از علوم اهل‌بیت(ع) است که در اختیار ما قرار دارد؛ بزرگان و علما به صحیفه سجادیه اهمیت بسیاری داده‌اند به طوری که بدون مبالغه هزاران عالم بزرگ در اسناد اجازه روایتی خود اشاره به صحیفه سجادیه دارند.
وی با بیان این‌که بسیاری از علمای بزرگ با دست خودشان از روی صحیفه سجادیه نسخه برداری کردند، اظهار داشت: این کتاب شریف زبور آل محمد نام دارد چراکه در هیچ یک از مذاهب اسلامی حتی یک دعا مانند دعاهای آن وجود ندارد.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: به جرات می‌توان گفت که اگر هیچ دلیلی برای مکتب اهل‌بیت(ع) وجود نداشته باشد، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به تنهایی بهترین دلیل برای حقانیت شیعه و ارتباط امامان شیعه با عالم بالا هستند؛ شایسته است که‌ همه جوانان از این گنجینه پربار که ترجمه‌‌ها و شرح‌های خوبی برای آن نوشته شده است، استفاده کنند.