kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۹۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

ترخیص کالاهای موجود در گمرکات تسهیل می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص کانتینرهای موجود در گمرکات گفت: هر کانتینری که براساس قانون وارد و بعد ایجاد مانع شده دستور می‌دهیم ترخیص شود و هیچ کسی نباید مانعی ایجاد کند.

رضا رحمانی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و نشست بخش خصوصی و دولت در بوشهر افزود: همچنین خودروهای موجود در گمرک که بصورت قانونی هستند از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکلی برای ترخیص ندارد و در این خصوص از دولت مصوبه گرفتیم.
وی گفت: هرجا در زمینه ترخیص کالا و خودروهای موجود در گمرکات مانعی بوده یا خودشان خلاف قانون عمل کرده‌اند و یا از طرف وزارتخانه دیگری مشکل درست شده است.
رحمانی یادآورشد: کالاهایی که حکم قضایی دارند و مربوط به برخی شرکت‌هایی است که مشکل داشتند ما نمی‌توانیم کاری کنیم برخی از کالاها نیز از طرف برخی مراجع دیگر ازجمله سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی مشکل دارند که باید حل کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای رونق تولید در زمان حاضر هیچ محدودیتی برای صادرات در کشور وجود ندارد و استان بوشهر معین دیگر استانها در صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس می‌شود.
وی با بیان اینکه امسال در راستای رونق تولید، صادرات به کشورهای همسایه را دنبال می‌کنیم اظهارداشت: باتوجه به موقعیت استان بوشهر و مرز دریایی آن با کشورهای حوزه خلیج‌فارس معین بودن این استان برای صادرات نه تنها به قطر بلکه به سایر کشورهای همسایه را می‌پذیریم.
وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: اتاق بازرگانی بوشهر افزون بر کشور قطر می‌تواند برای هریک از کشورهای همسایه صادرات انجام دهد.
وی تاکید کرد: این وزارتخانه برای بحث صادرات هیچ مشکلی ندارد و هرکسی که توانایی دارد می‌تواند در این بخش و ماموریت کشور را کمک کند.
رحمانی اضافه کرد: در بسیاری از کالاها از جمله کاشی و سرامیک ۲ برابر ظرفیت داخلی تولید وجود دارد که با بازاریابی و برپایی نمایشگاه می‌توان در کشورهای دیگر بازاریابی و زمینه صادرات را فراهم کرد.
وی با اعلام اینکه ظرفیت تولید آلومینیوم کشور دو برابر می‌شود؛ گفت: آلومینیوم به آلمینا نیاز دارد که بخش مهمی از آن از همین بوکسیت به وجود می‌آید که اهمیت این ماده را دوچندان
می‌کند.
وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: ۳۰ میلیارد دلار واردات در بخش صنعتی و معدنی داشتیم که در قالب یک برنامه مدون ۱۰ میلیارد دلار آن کاهش یافته و افزون برآن ۱۰ میلیارد دلار دیگر نیز کاهش می‌یابد.
وی بیان کرد: در این شرایط انتظار می‌رود فعالان بخش بازرگانی با توجه به مصوبات دولت برای واردات اقلام و کالاهای مورد نیاز کشور از جمله قعطات مورد نیاز در بخش لوازم خانگی و قطعات یدکی مورد نیاز خودرو و سایر موارد دیگر اقدام کنند.