kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۸۱۹
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۳

درخواست پلیس از دادستانی برای تعیین تکلیف سایت‌های «دیوار» و «شیپور»

رئیس‌پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه مشکلات سایت‌های دیوار و شیپور هنوز برطرف نشده، گفت: کلاهبرداری از موضوعات داغی است که همچنان در این سایت‌ها وجود دارد.

سرهنگ تورج کاظمی در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این سؤال که آیا سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور به موارد ذکر شده توسط پلیس فتا برای برطرف کردن مشکلاتشان اقدام کرده‌اند یا خیر، اظهار داشت: خیر، مشکلات سایت‌های دیوار و شیپور برطرف نشده و هنوز مشکلات عمده‌ای در این سایت‌ها وجود دارد.
کاظمی ادامه داد: اینگونه سایت‌ها همچنان امکان معرفی کاربر را ندارند و مدیران این سایت‌ها در صورت ارائه شکایت توسط شهروندان، نمی‌توانند کاربران را معرفی کنند و مشکلات این سایت‌ها پابرجا است. به گفته وی، کلاهبرداری از موضوعات داغی است که همچنان در این سایت‌ها وجود دارد.
رئیس‌پلیس فتا تهران با‌اشاره به نبود آمار دقیق از تعداد این پرونده‌ها گفت: یکی از مشکلات موجود این است که اینگونه پرونده‌ها به شوراهای حل اختلاف ارجاع داده می‌شود که پرونده از شورای حل اختلاف نیز به کلانتری‌ها ارسال شده لذا در حال حاضر آمار دقیقی وجود ندارد.
کاظمی در پاسخ به این سؤال که آیا پلیس فتا تهران بزرگ به مدیران این سایت‌ها اخطاری در سال جاری داده است یا خیر، یادآورشد: به دلیل عدم وجود آمارهای متمرکز مانند سال‌های گذشته، به موضوع زیاد ورود پیدا نکردیم، مشکلات این سایت‌ها را با دادستانی مطرح کرده و از دستگاه قضا خواستیم پلیس فتا را در این حوزه راهنمایی کرده تا تعیین‌تکلیف صورت گیرد.