kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵

انفجار مقابل زندان مملو از داعشی در حسکه و فرار شماری از تروریست‌های وحشی!

با بهره‌برداری از تجاوز ترکیه به شمال سوریه، داعش ضمن انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده مقابل زندانی در «حسکه»، شماری از تکفیری‌های خطرناک را از زندان فراری داد.

«مصطفی بالی» سخنگوی رسمی شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» می‌گوید، یک خودروی بمب‌ گذاری‌ شده‌ دیروز مقابل زندانی در محله «جویران» شهر حسکه، که تکفیری‌های داعش را در خود جای داده بود، منفجر شد و به دنبال این انفجار، تیراندازی شدیدی نیز رخ داد. به گزارش ایسنا، در پی انفجار و تیر اندازی فوق، شماری از تروریست‌های خطرناک داعش توانستند از زندان بگریزند و متفرق شوند. در ارتباط با عاملان این اقدام تروریستی، گزارشی نرسیده است اما برخی اعلام می‌کنند این اقدام ممکن است کار داعش بوده باشد. اگر چه کردهای سوری نیز تهدید کرده بودند داعشی‌ها را آزاد می‌کنند!
ظهر جمعه نیز یک خودروی بمب ‌گذاری شده در غرب شهر «قامشلی» استان حسکه منفجر شده و شش کشته بر جای گذاشته بود. شماری از این قربانیان، غیر نظامی بوده‌اند. داعش مسئولیت انفجار قامشلی را برعهده گرفت.
وزارت خارجه آمریکا جمعه گذشته اعلام کرده بود، نیروهای کرد سوریه تمام زندان‌های منطقه عملیات ترکیه را تحت کنترل دارند و این زندان‌ها بیش از ۱۰ هزار داعشی را در خود جای داده‌اند.
برخی کارشناسان معتقدند آمریکا هم قصد دارد در سایه وضعیت بحرانی موجود در شمال سوریه، عناصر داعش را آزاد کند، تا آنها باز هم بتوانند فعالیت خود را در سوریه و منطقه، از سر بگیرند!
تهدید فرمانده شبه‌نظامیان کرد
«مظلوم عبدی» فرمانده «نیروهای دموکراتیک سوریه» تهدید به آزادی اسرای داعش کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، عبدی شامگاه جمعه گفت که دیگر حفاظت از اسرای داعش اولویت این‌ نیروها نیست و اگر ترکیه عملیات علیه آنها را متوقف نکند، نیروهای دموکراتیک سوریه عناصر مسلح داعش را رها خواهند کرد و به حفاظت از خانواده‌های خود خواهند پرداخت. عبدی مدعی شد که پنج تن از عناصر تروریستی داعش از زندان‌های نیروهای تحت امر او فرار کرده‌اند.
چهارشنبه گذشته نیز شبه‌ نظامیان کرد سوریه تهدید کرده بودند ، عناصر داعش را احتمالا آزاد خواهند کرد.
عبدی آمریکا را به تبانی با ترکیه متهم کرد و گفت که عملیات ترکیه بعد از آن آغاز شد که نیروهای آمریکایی از پایگاه‌ها و مقرها خود خارج شده و عقب‌نشینی کرده‌اند. این نظامی کرد سوری گفت، اینکه آمریکا به ترکیه اجازه داده از آسمان شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کرد استفاده کند، نشان می‌دهد که بین آنکارا و واشنگتن توافقی سری بوده است.