kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵

شرکت «اَپل» رسما به کمک شورشیان هنگ‌کنگی آمد

روزنامه رسمی حزب حاکم چین ضمن اینکه اعلام کرده، شرکت «اَپل» آمریکا به معترضان هنگ‌کنگی در سامان دادن به شورش‌هایشان کمک می‌کند، به این شرکت آمریکایی درباره عواقب اقداماتش هشدار داده است.


 سرویس خارجی-

به موازات ادامه هشدارهای پکن درباره دخالت‌های آمریکا و انگلیس در اعتراضات هنگ‌کنگ و بلند کردن پرچم‌های این دو کشور توسط مخالفان دولت چین در این جزیره، روزنامه رسمی «کمیته مرکزی حزب کمونیست چین» شرکت آمریکایی «اپل» را به کمک به معترضان متهم کرده است.
شبکه آلمانی «دویچه وله» در این باره گزارش داده که، روزنامه «مردم» چین در یادداشتی نوشته شرکت «اپل» با در دسترس قرار دادن یک نرم‌افزار ویژه برای صاحبان گوشی‌های «آیفون» در هنگ‌کنگ به آنها در تعیین مکان حضور نیروهای پلیس هنگ‌کنگ و تحرکات آنها کمک می‌کند.
به گزارش این روزنامه چینی، «اپل» با این نرم‌افزار اقدامات غیرقانونی و خشونت‌آمیز معترضان هنگ‌کنگی را تسهیل کرده است. در این یادداشت همچنین آمده «اپل» باید درباره «نیت واقعی» خود از ارائه این نرم‌افزار به معترضان در هنگ‌کنگ توضیح دهد: «هیچ کس نمی‌خواهد اپل را وارد ناآرامی‌های طولانی مدت در هنگ‌کنگ کند، اما دلایلی وجود دارد که برخی افراد این‌طور برداشت می‌کنند که اپل در حال پیوند زدن مسائل سیاسی به مسائل تجاری است». ارگان رسمی حزب کمونیست چین همچنین به این شرکت آمریکایی درباره اقدامات «بی‌ملاحظه» و «غیرعقلانی»‌اش در هنگ‌کنگ و آسیب وارد شدن به وجهه «اپل» در بین مردم و مصرف‌کنندگان چینی هشدار داده و خطاب به آن نوشته: «اپل باید خیلی عمیق (به عواقب اقداماتش) فکر کند». گفتنی است پیشتر نیز روزنامه‌های چین از ارتباط دیپلمات‌های آمریکایی با شورشیان هنگ‌کنگی پرده برداشته بودند.