kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۰۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷

شمار پناهجویان بازداشتی در آمریکا به مرز یک میلیون نفر نزدیک شد

خبرگزاری فرانسه اعلام کرده ماموران گارد مرزی آمریکا طی یک سال گذشته حدود یک میلیون پناهجو را در مرز مکزیک بازداشت یا متوقف کرده‌اند.


سرویس خارجی-

 طی دو سال گذشته و به دنبال اعلام «سیاست تحمل صفر» از سوی رئیس‌جمهور آمریکا، این کشور هزاران کودک معصوم و بی‌پناه را در مرزهای آمریکا دستگیر و از والدینشان جدا و روانه زندان کرده است. چندی پیش نشریه «هیل» طی گزارشی نوشت هزاران کودک مهاجر مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند و 6 نفر هم در ۸ ماه گذشته در بازداشتگاه‌های آمریکا کشته شده‌اند. دیروز اما خبرگزاری فرانسه از قول «مارک مورگان» مدیر موقت اداره گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا نوشت: ماموران گارد مرزی آمریکا در 12 ماه گذشته حدود یک میلیون مهاجر غیرقانونی را در مرز مکزیک بازداشت یا متوقف کرده‌اند. بر اساس این گزارش، رشد فزاینده بازداشت مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک و آمریکا در شرایطی است که دولت ترامپ تلاش‌های سختگیرانه‌ای را برای مقابله با مهاجرت قانونی انجام داده و سیاست‌های ضد مهاجرتی ترامپ با انتقادات گسترده داخلی و بین‌المللی روبرو شده است. اکثر این مهاجران از فقر و خشونت در کشورهای آمریکای لاتین به سوی مرزهای آمریکا روانه
شده‌اند.
گفتنی است دونالد ترامپ جمعه گذشته نیز با امضای یک فرمان جدید، ورود مهاجران خارجی که قادر نیستند هزینه‌های بهداشت و درمان خودشان را بپردازند، ممنوع کرد. بر اساس قانون جدید، مهاجرانی که قادر نباشند 30 روز پس از ورود به آمریکا هزینه‌های بهداشت و درمان خود را تامین کنند یا هیچ‌گونه نقدینگی برای تامین این هزینه‌ها نداشته باشند، به طور موقت اجازه ورود به خاک آمریکا را نخواهند داشت.