kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
جاذبه مغناطیس حسینی(ع)

از خدمت به زوار پاکستانی تا اربعین به روایت ۲ اسپانیایی

«شروع جاذبه مغناطيس حسيني، در روز اربعين است. جابر بن عبدالله را از مدينه بلند مي‏كند و به كربلا مي‏كشد. اين، همان مغناطيسي است كه امروز هم با گذشت قرن‌هاي متمادي، در دل من و شماست. كساني كه معرفت به اهل بيت دارند، عشق و شور به كربلا هميشه در دلشان زنده است. اين از آن روز شروع شده است. عشق به‌تربت حسيني و به مرقد سرور شهيدان.» از بيانات رهبر انقلاب در صحن جامع رضوي‏ (اول فروردين 1385)

این روزها به هر سوی ایران اسلامی که می‌نگری همه در جوش و خروش اربعین حسینی‌اند، گو اینکه یک سال به عاشورای 61 قمری نزدیک‌تر شده‌ایم! و چقدر حسین علیه‌السلام نزدیک است به ما، به فردا، به تاریخ، به آینده، به ظهور! و حضور میلیونی عزاداران حسینی(ع) در اربعین سالار شهیدان نصرتی است از نصرت‌های الهی که فراگیر شدن خیره‌کننده آن در طی سال‌های جاری بشارت بزرگ نزدیکی ظهور را در خود دارد.
شهر، کوله بار سفر بسته
خانمی‌از شهرستان بروجرد در توصیف حال و هوای این روزهای شهرش نوشته است: بدون یک کلام اضافه با فروشنده،از نگرانی‌ات برای سبکی کیف،راحتی کفش، و گرمی ‌لباس،مقصد برملا می‌شود. نزدیک است که طومار خیابان‌ها در هم بپیچد، درختان از ریشه ‌کنده شوند و چراغ‌های راهنما مرخصی بگیرند، تا با پای پیاده به سیل اربعینی‌ها بپیوندند. شهر، کوله بار سفر بسته. اربعین در پیش است.
«پایتخت وحدت» میزبان زوار پاکستانی
یکی دیگر از کاربران فضای مجازی از استان سیستان و بلوچستان حال و هوای شهر و دیار خود را این‌گونه توصیف کرده است: با نزدیک شدن اربعین، حال و هوای استان سیستان و بلوچستان درحال تغییر است و شیعه و سنی در پایتخت وحدت در حال خدمت‌رسانی به زوار پاکستانی هستند که برای پیاده‌روی اربعین وارد استانمان می‌شوند و صفر مرزی را به نقطه مهر مرزی تبدیل کردند. ورود مهمانان پاکستانی اباعبدالله(ع) از مرز میرجاوه به سیستان و بلوچستان و افتخار خدمت‌رسانی به آنها توسط مردم شیعه و سنی استان بیانگر شعار زیبای حب الحسین یجمعنا است.
از دروازه ورود تشیع به ایران تا پایتخت موکب‌ها
شهروند دیگری از خوزستان در صفحه خود در فضای مجازی در توصیف حال و هوای اربعینی شهر خود نوشت: «خوزستان را به‌عنوان دروازه ورود تشیع به ایران می‌شناسند و امروز هم آن را دروازه عزیمت هزاران شیعه و عاشق ابی‌عبدالله به کربلا شناخته‌اند.امسال ۴۰۰ موکب خدمت‌رسانی در مرز شلمچه برای زائران اربعین برپا شده است تا خوزستان را به‌عنوان پایتخت موکب‌ها بشناسند.»
همچنین یکی دیگر از هموطنانمان از شهر اندیمشک نوشته است: «حال و هوای این روزای شهرم رو دوست دارم،همه در حال آماده کردن شهر برای پذیرایی از زوار امام حسین(ع) هستند،امسال یه جور دیگه می‌خوان موکب بزنند.یعنی بغیر چند تا بقیه رو یکجا بصورت متمرکز برقرار کنند.»
«با اربعین زنده شو»
روایت دو عکاس اسپانیایی از اربعین
دو عکاس مسیحی-  اسپانیایی به نام‌های پدرو سودرا و منولو اسپالیو نیز قصد دارند تصاویر ثبت شده خود از حماسه اربعین حسینی را در قالب نمایشگاه عکسی با عنوان «با اربعین زنده شو» در معرض دید عموم بگذارند. این نمایشگاه عکس به همت موسسه فطرس‌مدیا و گروه طراحان نهاکی با معرفی هشتگ livebyarbaeen در راستای شناخت هرچه بهتر مراسم اربعین به جامعه غیرمسلمانِ غرب در خانه هنرمندان تهران برگزار می‌شود. قرار است این دو هنرمند، تجربه معنوی (مراسم اربعین) خود را برای اهالی تهران نقل کنند.آیین افتتاحیه نمایشگاه «با اربعین زنده شو» با حضور این دو هنرمند اروپایی ساعت 16 روز چهارشنبه 17 مهرماه در خانه هنرمندان تهران برگزار می‌شود.
نذری جالب هدیه به مسافران اربعین
لابه‌لای همه خبرهای جالبی که این روزها می‌شود درباره عشق مردم به زیارت سیدالشهدا(ع) و شرکت در بزرگ‌ترین تجمع انسانی دنیا در مسیر پیاده‌روی تا کربلا دید، این یکی شاید جدیدتر باشد. به‌ویژه وقتی برخی مشکلات را درباره هزینه‌های سفر زمینی و هوایی ببینی و کیسه‌هایی که بعضی سودجویان از این راه برای خودشان می‌دوزند.
روایت کوتاه خبرنگار فارس از این نذر جالب در پایانه مسافربری کرمان را بخوانید:«در حین تهیه این گزارش و گفت‌وگو با مردم و اینکه بلیت چرا تمام شده و تقریباً برای اتوبوس عادی خیلی کم است، متوجه اتفاق جالبی در این پایانه شدم که به عشق آقا اباعبدالله(ع) شکل گرفته بود.یکی از مسئولان حاضر در پایانه مسافربری به ‌من گفت: آن شخصی که آمد و 10 تا بلیت خرید و رفت را دیدید؟ گفتم چه‌طور؟ گفت: اینجا افرادی می‌آیند که نذر دارند دیگرانی را به کربلا بفرستند و ما شاهد این خرید چندتایی بلیت هستیم. بله، یک نفر 10 بلیت خرید و همین جا هدیه داده به کسانی که آرزوی سفر به کربلا و شرکت در پیاده‌روی اربعین را دارند به سمتش رفتم تا از نذرش بپرسم اما رفت تا نذرش بماند برای دلش...
به گفته افراد حاضر در پایانه، اینجا کسانی هستند که می‌نشینند تا شاید کسی نذری داشته باشد و بلیتی برایشان بخرد، می‌گویند این روزها این نذرها تکرار می‌شود...اما پس از این اتفاق و این حرف‌ها که به‌همراه بغض و چشم‌های خیس آن جوان مسئول برایم روایت شد، گفتم چه‌قدر خوب است، گزارشات این‌چنین حالمان را خوب
کند.»
با «اربعین»، کوله‌پشتی خود را محکم و مطمئن ببندید
نرم‌افزار جامع اربعین نام کامل‌ترین همراه هوشمند شما در پیاده‌روی‌های اربعین حسینی است. اپلیکیشن جدید اربعین، با دارا بودن قابلیت‌هایی بسیار گسترده و هوشمند، توسط گروهی از برنامه نویسان فارسی زبان توسعه داده شده است که با محیطی کاملاًً فارسی و وطنی، به‌عنوان همراهی مناسب در پیاده‌روی‌های اربعین به شمار می‌رود. در واقع نرم‌افزار جامع اربعین، یک اپلیکیشن بسیار کامل در زمینه نرم‌افزارهای مسیریابی و GPS به شمار می‌رود که بطور خاص با هدف مسیریابی و یافتن محل‌های مهم در طول زیارت‌های اربعین امام حسین(ع) توسعه داده شده است. این نرم‌افزار نقشه‌های آفلاین شهرهای نجف، کربلا، کاظمین،‌ سامرا را متناسب با نیاز زائران در خود جای داده است و کاربران در هر لحظه می‌توانند به کمک اسمارت فون یا تبلت اندرویدی خود، مسیر حرکت خود را دنبال
کنند.
در صورتی که شما به زبان عربی تسلط کافی نداشته باشید، اپلیکیشن اربعین به‌عنوان یک دستیار هوشمند عمل کرده و صدای شما را به عبارت گفته شده در زبان عربی بازگو می‌کند و بدین‌ترتیب می‌توانید با مردم کشور دوست و همسایه عراق ارتباط برقرار کنید. از سایر قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به دفترچه خاطرات، نمایش آخرین اخبار اربعین حسینی و امکان برقراری ارتباط با سایر زائران و هموطنان‌ اشاره کرد. هم اکنون می‌توانید نسخه جدید نرم‌افزار جامع اربعین را با لینک مستقیم و به‌صورت رایگان از سایت arbaeenapp.ir دانلود کنید.