kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
وزیر نیرو:

حذف قبوض کاغذی به معنای افزایش تعرفه برق نیست

وزیر نیرو گفت: حذف قبوض کاغذی به منزله افزایش تعرفه‌های برق نیست و اتفاقا در این اقدام، مشترکان اطلاعات بیشتری نسبت به وضعیت خود پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا اردکانیان در حاشیه مراسم افتتاح پست برق شهدا و آغاز پویش الف ب ایران درباره شائبه شکل گرفته برای مردم و رسانه‌ها مبنی بر اینکه حذف قبوض کاغذی به منزله افزایش تعرفه‌های برق است، گفت: ‌حذف قبوض کاغذی به هیچ وجه به معنای افزایش تعرفه برق نیست. بنابراین خواهش می‌کنم هر هموطن و خبرنگاری هر نوع اطلاع مستندی راجع به این موضوع دارد به دفتر بنده با آدرس دقیق اطلاع دهد تا بنده شخصا آن را رسیدگی کنم. پس به هیچ وجه تعرفه برق هیچ افزایشی نداشته و هر آنچه عمل شده همان بوده است که روی قبوض می‌آمده.
وی ادامه داد: ‌اتفاقا حذف کاغذ این امکان را ایجاد کرده است که اطلاعات بیشتری در مقایسه با زمانی که قبض کاغذی صادر می‌شد به مشترکان داده شود. به عنوان مثال وقتی قبض کاغذی صادر می‌شد مشترک در همان لحظه همان قبض را می‌دید و قبض‌های ماه قبل را مشاهده نمی‌کرد. بنابراین در حال حاضر از همان جا با یک کلیک می‌توانید در همان صفحه و در ادامه عملکرد سال‌های قبل و ماه قبل را مشاهده کنید.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ‌وقتی می‌گوییم وزارت نیرو بخش خصوصی است و طرح‌های خود را از محل درآمدی که از مردم دریافت می‌کند اجرا می‌کنیم  پس هر چقدر هزینه‌های ما کمتر شود عملا یک کمک بزرگ به مصرف کنندگان بوده است.
اردکانیان با اشاره به اینکه پویش و کمپین الف ب ایران امروز از تهران و با افتتاح سه پروژه برق با اعتباری بالغ بر 105 میلیارد تومان در برق تهران افتتاح شد، گفت:‌این افتتاحیه امروز شامل پست‌ها، شبکه‌های انتقال، توزیع و فوق توزیع است که می‌تواند اطمینان بیشتری از ارائه برق مطمئن و پایدار برای مردم تهران و مرکز شهر فراهم کند. پس بنابراین از همه دعوت می‌کنیم تا وزارت نیرو را درخصوص این پویش و کمپین همراهی کند.
وی با بیان اینکه این پویش یک کار جمعی است و هر هفته تلاش خواهیم کرد این برنامه پویش را متنوع‌‌تر و سراسری‌تر پیش ببریم، افزود: این پویش تا پایان امسال 227 طرح بزرگ با ارزش 33 هزار میلیارد تومان را به بهره‌برداری خواهد رساند یعنی هر 20 روز یک واحد نیروگاهی و هر 45 روز یک تصفیه خانه فاضلاب، هر یک ماه یک تصفیه خانه آب به بهره‌برداری می‌رسد و هر هفته حداقل 30 روستای کشور به شبکه آبرسانی مطمئن و پایدار متصل خواهد شد.
وزیر نیرو ادامه داد:‌ عایدی و نفع این 227 طرح بزرگ بیش از آن چیزی است که ما در ابتدای کار می‌بینیم چرا که هر واحد نیروگاهی به معنای تضمین و رونق تولید در منطقه و به معنی اشتغال پایدار در منطقه است.