kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴

آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه اس - 500 در سوریه

منابع مطلع وابسته به وزارت دفاع روسیه از آزمایش موفقیت‌آمیز سامانه پیشرفته «اس- 500» توسط ارتش این کشور در خاک سوریه خبر دادند.



منابع وابسته به وزارت دفاع روسیه، که نام آنها ذکر نشد، اعلام کردند، ارتش این کشور سامانه دفاع هوایی «اس- ۵۰۰ پرومتی» را در خاک سوریه با موفقیت آزمایش کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، منابع روس همچنین اعلام کردند، در جریان آزمایش‌ این سامانه پیشرفته در سوریه، «برخی مشکلات مشخص» برای عملیاتی کردن سامانه به وجود آمد، اما این مشکلات به سرعت رفع شد. طبق گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، اگرچه مشخصات فنی اس -۵۰۰ همچنان موضوعی محرمانه است، اما گزارش‌ها حاکی است که این سامانه قادر به نابود کردن هدف‌های خود تا فاصله ۶۰۰ کیلومتری بوده و می‌تواند ۱۰ موشک بالستیک با سرعت فراصوت (هر یک ثانیه هفت کیلومتر) را هم زمان ردیابی کرده و هدف قرار دهد.
آمریکا مانع نابودی تروریست‌ها
سناتور «فرانتس کلینتسیویچ»عضو کمیته امور دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه، در صفحه فیسبوک خود نوشت: حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه اگر تنها مانع نباشد، حتما مانع مهمی در نابودی کامل تروریسم است. این مسئله از سال‌های قبل برای ما روشن بوده است، اما در حال حاضر آمریکایی‌ها از مخفی کردن اقدامات خود دست برداشته‌اند و آشکارا در مورد حمایت از تروریست‌ها صحبت می‌کنند.
به گزارش ایسنا، این سناتور روس افزود: در واقع، مناطق مهم فعالیت تروریست‌ها در سوریه، همان جاهایی هستند که نیروهای آمریکایی حضور دارند. در ارتباط با اخلالگری آمریکا در خاک سوریه، پیش از این مرکز هماهنگی روسیه و سوریه اعلام کرده بود، آمریکا مانع خروج غیرنظامیان از اردوگاه «الرکبان» می‌شود و همین مسئله باعث شد هزاران آواره غیرنظامی این اردوگاه، همچنان در شرایط سختی باقی بمانند.