kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۱۳۷
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
روزنامه اسرائیلی:

محور مقاومت از فناوری تسلیحات غربی عبور کرد

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» طی گزارشی، «پیام بزرگ حمله به تأسیسات نفتی شرکت سعودی «آرامکو» را، «شکست فناوری غربی از محور مقاومت» عنوان کرد.




روزنامه صهیونیستی «جروزالم پُست» با‌اشاره به هزینه بسیار بالای سیستم‌های دفاع هوایی نوشته، این واقعیت که یکی از فقیرترین کشورها (یمن) از پهپاد و موشک کروز برای از میدان به در کردن چنین سیستم‌هایی استفاده کرده، پیامی بزرگ با خود دارد. در یمن تحت محاصره یا ایران تحت تحریم، «محور مقاومت» می‌تواند فناوری غربی را شکست دهد. این می‌تواند تا حدودی مایه مباهات باشد چرا که کارشناسان نظامی می‌گویند که سیستم‌های دفاع هوایی که به درستی مستقر شده باشند، قادرند پهپادها و موشک‌های کروز را سرنگون کنند.
بامداد شنبه دو هفته پیش بود که پهپادهای یمنی در حمله‌ای تلافی‌جویانه به شرکت نفتی سعودی «آرامکو» حمله کردند و با وارد کردن خسارات قابل توجه به این تاسیسات، روند صادرات 5.7 میلیون بشکه نفت را مختل کردند.
از سوی دیگر همزمان با رونمایی موشک جدید شاخه نظامی جنبش فلسطینی «المقاومه الشعبیه» به نام «iq۲۵» در نوزدهمین سالگرد تأسیسش، روز یکشنبه پايگاه خبري صهيونيستي «واللا» گزارش داد، ارزيابي‌هاي رژيم صهيونيستي حاكي از آن است كه گروه‌هاي فلسطيني در جنگ‌هاي آينده قادرند يك هزار موشك در روز پرتاپ كنند.