kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹

شیوع خودکشی بین ملوانان کشتی‌های جنگی آمریکا

بر اساس گزارش اسپوتنیک 3 خدمه ناو هواپیمابر «یو اس اس جرج اچ. دابلیو بوش» در روزهای اخیر دست به خودکشی زده‌اند و فرمانده این ناو از زیردستان خود خواسته از وقوع خودکشی جدید جلوگیری کنند.

آمار خودکشی در میان آمریکایی‌ها به مرز بحران رسیده است. تنها در طول سال 2017 بر اساس گزارش بلومبرگ تعداد یک میلیون و 400 هزار خودکشی در این کشور به ثبت رسیده است. از این تعداد، 44 هزار و 193 نفر جان خود را از دست داده‌اند یعنی در هر 12 دقیقه یک خودکشی در آمریکا به ثبت می‌رسد.
بر اساس گزارش‌های تکمیلی، جدای از افزایش میزان خودکشی در بین عموم مردم این کشور، میزان خودکشی در میان نظامیان آمریکا نیز «رکورد» زده و مقامات آمریکایی نسبت به این مسئله به شدت ابراز نگرانی می‌کنند. حدود ۲۰ نظامی سابق آمریکا هر روز و 6 هزار کهنه سرباز آمریکایی در سال خودکشی می‌کنند. طبق آمار، احتمال خودکشی بین کهنه سربازان آمریکا بیش از دو برابر شهروندان معمولی است. ترامپ با فاجعه‌آمیز خواندن خودکشی گسترده کهنه سربازان آمریکا دستوری اجرایی برای کمک به جلوگیری از این پدیده را صادر کرده است.
طبق گزارش‌های جدیدی که منتشر شده در روزهای اخیر نیز بر اساس گزارش اسپوتنیک سه خدمه ناو هواپیمابر «یو اس اس جورج اچ. دابلیو بوش» دست به خودکشی زده‌اند. کاپیتان این کشتی جنگی در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشته: «با قلبی فشرده، از دست دادن سه ملوان در هفته گذشته به دلایل جداگانه بر اثر خودکشی را تأیید می‌کنم. قلب من شکسته است. در طی دو سال، پنج مورد از این دست در بین اعضای تیم رخ داده است». به گزارش باشگاه خبرنگاران این فرمانده از زیردستان خود خواسته تا از وقوع خودکشی‌های جدید جلوگیری کنند. وی خاطرنشان کرده: مشاوران، روانشناسان و کشیش‌ها در کشتی حضور دارند.
وی خطرات انتشار شایعات در این زمینه را هم یادآور شده و از همه خواسته در این باره احتیاط کنند. طبق گزارش نیویورک پست، این کشتی جنگی برای تعمیر در اسکله‌ای در ویرجینیا توقف کرده بود و هیچ یک از خودکشی‌های ذکر شده در خود کشتی اتفاق نیفتاده است.
خودکشی در بین نیروهای پلیس آمریکا نیز توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است پایگاه اینترنتی‌‌ای بی‌سی نیوز نیز به نقل از یک مرکز آماری با بیان اینکه هر ساله تعداد افسران پلیس آمریکایی بیشتری در حین انجام وظیفه اقدام به خودکشی می‌کنند گزارش داد سطح خودکشی در میان نیرو‌های پلیس نیز به بدترین سطح رسیده است و تنها در سال ۲۰۱۸، ۱۶۵ نفر خودکشی کردند.