kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۶۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
انصارالله:

امارات را چنان می‌زنیم که به چند دهه قبل برگردد

عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله تهدید کرده اگر امارات از یمن خارج نشود، حملات آتی به این کشور طوری خواهد بود که این کشور کوچک را به چند دهه قبل بازگرداند! انصارلله چندی پیش شرکت ملی نفت عربستان را چنان زد که این کشور را از تولید و صادر‌کننده نفت به وارد‌کننده نفت تبدیل کرد!



سرویس خارجی-

عربستان و امارات در 5 سال گذشته به روش‌های مختلف مردم یمن را قتل‌عام کرده و زیرساخت‌های این کشور را شخم زده‌اند. انصارالله یمن که حالا توانایی نظامی خود را به شدت ارتقاء داده، در پاسخ به این قتل عام‌های وحشیانه مواضع این دو کشور را مدتی است آماج حملات موشکی و پهپادی خود قرار می‌دهد.
تقریبا از یک سال و نیم گذشته، نیروهای انصارالله و متحدانش از حالت تدافعی وارد حالت هجومی شده‌اند. انصارالله در اولین فاز، تهاجم را با موشک آغاز کرد، در فاز دوم، وارد مرحله پهپادی شد و در فاز سوم که بسیار مهم‌تر از مراحل قبلی است، وارد بحث پدافند هوایی شد که این مرحله سبب شده تا آسمان یمن دیگر همانند گذشته آسیب‌پذیر نباشد که متجاوزان بخواهند هر موقعی که بخواهند به حریم آن تجاوز کنند. اما روز شنبه 23 شهریور تاسیسات نفتی آرامکو مورد هدف انصارالله قرار گرفت که بزرگ‌ترین ضربه به آل‌سعود در تاریخ خاندان سعودی بود. این مسئله که موجب هراس متجاوزان شده، با تهدید دیروز انصارالله علیه امارات متجاوزان را وحشت زده‌تر از همیشه کرد.
 «سلطان السامعی» عضو شورای عالی سیاسی انصارالله یمن به امارات عربی متحده هشدار داد در صورتی که این کشور در محاسبات خود تجدید نظر نکند، با تبعات سنگینی روبه رو می‌شود. به نوشته پایگاه «العهد»، وی گفت: «حملات آتی ارتش و کمیته‌های مردمی ممکن است امارات را به دهه‌های گذشته بازگرداند...ما منتظر عقلای سعودی و اماراتی هستیم که پس از تحقیر شدن در جهان، در محاسبات خود تجدید نظر کنند. اهداف ما مشخص است و در صورت لزوم، جهان را با هدف قرار دادن این اهداف مشخص غافلگیر خواهیم کرد». عضو شورای عالی سیاسی یمن با بیان اینکه «ما نسبت به پنج سال قبل قوی‌تر شده‌ایم» افزود: «یمن آماده انجام هرگونه حمله است.» رهبر جنبش انصارالله یمن هم روز شنبه هم با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب این کشور در سال ۲۰۱۴ هشدار داده بود که اگر حملات متجاوزان علیه یمن متوقف نشود، هیچ خط قرمزی را برای هدف قرار دادن به رسمیت نخواهیم شناخت.
کمر آرامکو به این زودی‌ها صاف نمی‌شود
خبرگزاری اسپوتنیک اما طی گزارشی اعلام کرده، بر خلاف ادعای مقامات عربستان مبنی بر آغاز فعالیت‌های تاسیسات نفتی آرامکو ظرف چند هفته، ازسرگیری فعالیت‌های این شرکت چند ماهی طول می‌کشد. اسپوتنیک افزود شرکت ملی نفت عربستان مذاکرات اضطراری با تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان تجهیزات و خدمات برگزار می‌کند و به آنها پرداخت‌های بیشتر پیشنهاد می‌کند تا بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن دوباره فعالیت‌های خود را پس از حملات اخیر بر تاسیسات نفتی‌اش از سربگیرد، اما رسانه‌ها به نقل از مقامات سعودی و پیمانکاران گزارش کردند این فرایند چند ماه طول می‌کشد. طبق گزارش اسپوتنیک، کمر خم‌شده آرامکو حالا حالا‌ها صاف نمی‌شود. روزنامه وال استریت ژورنال هم گزارش داده، آرامکو از پیمانکارانی همچون شرکت جنرال الکتریک برای ازسرگیری فعالیت‌هایش درخواست کمک کرده است و دستمزد‌ها برای این خدمات از چند میلیون دلار فراتر خواهد رفت.
عربستان؛ ببر کاغذی
مرکز تحقیقات امنیت رژیم صهیونیستی اما در جدیدترین گزارش خود رژیم سعودی را ببری کاغذی توصیف و تأکید کرد که ایران دست برتر را در منطقه خلیج‌فارس دارد. این مرکز تحقیقات در گزارش خود به حمله اخیر به تأسیسات نفتی عربستان در دو منطقه بقیق و خریص‌اشاره کرد و نوشت:« بقیق از بزرگترین تأسیسات نفتی در نوع خود در جهان به‌شمار می‌رود و این حمله از نظر میزان خسارت و اهمیت اقتصادی آن خطرناکترین حمله به تأسیسات نفتی در منطقه از آغاز جنگ اول خلیج‌فارس به‌شمار می‌رود». این مرکز تحقیقاتی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «سعودی‌ها چند سال است که در نبردی پیچیده در یمن غرق شده‌اند. این نبرد اخیراً در سایه افزایش حملات موفقیت‌آمیز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به اهداف عربستان و اعلام امارات مبنی بر عقب‌نشینی نظامی از یمن دشوارتر شده است. این امر علاوه‌بر آسیبی است که به وجهه عربستان به‌عنوان ببری کاغذی وارد شده است.» در بخش دیگری از این گزارش آمده:«این‌که عربستان تاکنون انگشت اتهام را درباره حملات به تأسیسات نفتی به‌سمت ایران نشانه گرفته است، بیانگر افزایش نگرانی سعودی‌ها است... ایران برتری خود در خلیج‌فارس و شکننده بودن رقیب اصلی منطقه‌ای خود را ثابت کرده است؛ به‌گونه‌ای که به سطح اعتماد و تکیه کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس به ستون امنیتی آمریکا زیان وارد می‌کند. این مرکز همچنین حمله به تأسیسات نفتی عربستان را پیامی برای رژیم اسرائیل دانست.
حمله ائتلاف سعودی به مسجد!
از سوی دیگر خبر رسیده جنگنده‌های ائتلاف سعودی دیروز یک مسجد را در منطقه «السواد» استان عمران در شمال غرب صنعا هدف گرفت. بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، حمله به این مسجد در حالی صورت گرفت که غیرنظامیان یمنی از بیم حملات ائتلاف به آن پناه برده بودند! در این حمله هفت عضو یک خانواده کشته شدند.