kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۳۵
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸

کوتاه اقتصادی

* براساس ابلاغ دبیر کمیسیون ایمنی راه‌ها، خودروهای امدادی از پرداخت عوارض آزادراهی معاف شدند. محمود سالمی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل در این ابلاغ خطاب به شرکت‌های بهره‌بردار آزادراه‌های کشور تصریح کرده است: با توجه به اهمیت خدمات امداد و نجات در شبکه راههای کشور و لزوم تسهیل امدادرسانی در حوادث رانندگی، مقتضی است به ایستگاه‌های عوارضی ابلاغ شود تا همه خودروهای امدادی از پرداخت عوارض معاف شوند.
* در پی خرابی سیستم تهویه ترن ست مشهد- تهران در روز شنبه نیمی از بهای بلیت مسافران سالن‌های یک و 4 ترن ست مشهد- تهران مسترد می‌شود. روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در پی خرابی سیستم تهویه سالن 4 و دود گرفتگی سالن یک ترن ست مشهد- تهران، به مسافران این سالن‌ها 50 درصد بهای بلیت باز گردانده خواهد شد و مسافران سالن‌های مذکور با مراجعه به آژانس‌های سراسر کشور می‌توانند 50 درصد هزینه بلیت خود را دریافت کنند.
* معاون ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی گفت: مالیات ارزش افزوده از کارمزد صرافان دریافت خواهد شد و نیاز به دستورالعمل ندارد. علیرضا طاری‌بخش در مورد اخذ مالیات بر ارزش افزوده از صرافان، اظهار داشت: این مالیات از کارمزد صرافان توسط سازمان مالیاتی دریافت خواهد شد. معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: کارمزد مبنای پرداخت این مالیات است، زیرا نمی‌توان از اصل کالا که همان ارز باشد، مالیات گرفت.
* امکان مشاهده موجودی سهام بانک پاسارگاد، از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک پاسارگاد فراهم شد. به گزارش روابط عمومی بانک پاسارگاد، از این پس سهامداران گرامی می‌توانند از طریق دستگاه‌های خودپرداز بانک پاسارگاد، ‌نسبت به مشاهده موجودی سهام خود در این بانک اقدام کنند. براین اساس، سهامدارانی که دارای حساب سپرده انفرادی نزد بانک پاسارگاد هستند، می‌توانند با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز این بانک، از طریق ورود به گزینه «خدمات دیگر، مشاهده سهام»، از تعداد سهام خود در بانک پاسارگاد آگاه شوند.