kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۷۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۸

صندوق کارآفرینی امید کردستان برای ایجاد ۵۴ فرصت شغلی تسهیلات پرداخت کرد



صندوق کارآفرینی امید کردستان در مرداد و شهریور سال جاری به ۱۲ طرح ‌اشتغال‌زایی که منجر به ایجاد ۵۴ فرصت شغلی شده، تسهیلات پرداخت کرده است.
مدیر صندوق کارآفرینی کردستان گفت: این ۱۲طرح طی ماه‌های مرداد و شهریور سال جاری با پرداخت ۱۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از سوی صندوق کارآفرینی امید به بهره‌برداری رسیده است.
جعفر شرف خانی با‌ اشاره به اینکه بیشتر این طرح‌ها با پنج مورد در حوزه پارک علم و فناوری-  دانش‌بنیان است و اظهار داشت: برای این تعداد طرح چهار میلیارد ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده که این اقدام در راستای افزایش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا، رونق تولید و رسالت این صندوق مبنی بر ایجاد‌اشتغال صورت گرفته است.
وی افزود: این طرح‌ها شامل سیستم توزین هوشمند با پرداخت یک میلیارد ریال تسهیلات و ‌اشتغال‌زایی هشت نفر، شرکت پاک آزما زیست آزمایشگاه آلایندگی هوا با پرداخت یک میلیارد ریال و ‌اشتغال‌زایی سه نفر، شرکت پاک کن در زمینه نانو کارواش با پرداخت یک میلیارد ریال و‌اشتغال‌زایی پنج نفر، تولید اپیلیکیشن با پرداخت ۸۰۰ میلیون ریال و‌اشتغال‌زایی هفت نفر و شرکت آوا اندیش زاگرس با پرداخت یک میلیارد ریال و‌اشتغال‌زایی سه نفر است.
 شرف‌خانی با بیان اینکه طرح فیلترسازی در روستای توبره ریز از توابع کامیاران یکی دیگر از این طرح‌های‌اشتغال‌زایی است اضافه کرد: صندوق کارآفرینی به این طرح ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان یادآورشد: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در کامیاران بطور مستقیم برای ۶ نفر و غیرمستقیم برای ۲ نفر‌اشتغال‌زایی شده است.
وی با بیان اینکه طرح گاوداری ۳۰ رأسی در کامیاران از دیگر طرح‌های است که مورد حمایت این صندوق قرار گرفته است افزود: برای این طرح یک میلیاردو ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده و این طرح برای پنج نفر‌اشتغال‌زایی کرده است.
شرف‌خانی طرح پرورش بوقلمون در روستای اسله مرز دهگلان را از دیگر طرح‌های مورد حمایت این صندوق اعلام کرد و گفت: برای این طرح ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده و موجب ایجاد‌اشتغال برای سه نفر بطور مستقیم و چهار نفر به‌صورت غیرمستقیم شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان با‌ اشاره به اینکه چهار طرح دیگر شامل جوجه کشی و نانوایی در قروه، پرورش زنبورداری در دیواندره و کارگاه خیاطی در دهگلان است اظهار داشت:  طرح جوجه کشی در روستای امین آباد ۲ میلیارد ریال تسهیلات دریافت و برای ۲ نفر شغل ایجاد کرده است.
وی اضافه کرد: پرورش زنبورداری در روستای هزارکانیان دیواندره نیز ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده و برای ۲ نفر‌اشتغال‌زایی داشته است.
شرف‌خانی با‌ اشاره به اینکه کارگاه خیاطی در روستای سلسله دهگلان نیز از جمله این ۱۲ طرح است که از صندوق کارآفرینی امید تسهیلات دریافت کردند افزود: این طرح ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده و برای یک نفر شغل ایجاد کرده
است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کردستان اظهار داشت: از دیگر طرح‌ها در این راستا نانوایی روستای آقبلاًق  در قروه بوده که ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده و برای ۳ نفر‌اشتغال‌زایی داشته است.