kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۵۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰

کره شمالی فریب نخورد / آمریکا حرص می‌خورد

کره شمالی تقریبا هر روز مشغول آزمایش‌های نظامی و موشکی است و این در حالی است که دولت ترامپ با نیم نگاهی به انتخابات پیش رو از بیم اینکه مبادا مذاکرات به در بسته بخورد، تنها به التماس از پیونگ یانگ برای بازگشت به مذاکرات می‌پردازد.




کره شمالی سه شنبه گذشته و در میان درخواست‌های آمریکا برای ادامه مذاکره، بار دیگر دو موشک آزمایش کرد. این موشک‌ها در شهر کائچون در استان پیونگان در جنوب کره شمالی آزمایش شده‌اند.به گفته فرماندهی ارتش کره جنوبی هر دو موشک حدود 330 کیلومتر به پرواز در آمدند. به نظر می‌رسد کره شمالی رویکرد خود را همانند آمریکا دو گانه کرده یعنی در عین حال که بر لزوم مذاکره تاکید می‌کند اقدام به آزمایش موشکی هم می‌کند. در طرف مقابل آمریکایی‌ها اما تنها به خواهش و تمنا از کره شمالی برای بازگشت به میز مذاکره مشغولند چرا که ترامپ به نتیجه رساندن مذاکره با کره شمالی، برای پیروزی در انتخابات را حیاتی می‌داند.
در همین رابطه فرستاده ویژه آمریکا به
کره شمالی در یک سخنرانی گفت کره شمالی قبل از آنکه دیر شود به میز مذاکره بازگردد. به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، استفان بیگان، در دانشگاه میشیگان گفت: ما خطاب به کره شمالی تصریح کرده‌ایم که آماده تعامل با آنها به مجرد شنیدن تمایل متقابل آنها برای این امر هستیم. ما آمادگی داریم اما نمی‌شود که برای این منظور تنها ما اقدام کنیم.ما باید به شکلی فشرده مذاکرات را به جریان بیندازیم.«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز ابراز امیدواری کرده که طی روزها و هفته‌های آینده واشنگتن و پیونگ یانگ به مذاکرات خلع سلاح اتمی بازگردند. مایک پمپئو یک شنبه شب در مصاحبه با شبکه «ای بی‌سی نیوز» گفت: «ما می‌دانیم که کیم جونگ اون به تعهد خود برای خلع سلاح اتمی ادامه می‌دهد و امیدواریم که طی روزها و شاید هفته‌های آینده به میز مذاکره با آنها برگردیم. این بهترین نتیجه است.» وی در ادامه مصاحبه با‌
ای‌بی‌سی نیوز افزود: «من فکر می‌کنم دونالد ترامپ خیلی ناامید خواهد شد اگر کیم جونگ اون به میز مذاکره بازنگردد یا آزمایش‌های موشکی انجام دهد که مغایر با توافقات صورت گرفته است.»