kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۴۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹
رسوایی تازه برای پنتاگون

برکناری 3 فرمانده ارشد آمریکایی به دلیل فساد شدید اخلاقی

این‌بار علت اخراج فرماندهان ارشد نیروهای ویژه آمریکایی از نیروی دریایی این کشور، فساد اخلاقی و اعتیاد مفرط به مشروبات الکلی عنوان شده است.



سرویس خارجی-

در طول تاریخ معاصر آمریکا بارها خبر روابط نامشروع و تجاوز از ارتش این کشور مخابره شده و بسیاری از پرونده‌های قربانیان این تجاوزها پس از پیگیری شاکیان بدون نتیجه و محکومیت مجرمان مختومه اعلام شده است.
این‌ار، پرونده‌ مشکلات اخلاقی مقامات آمریکایی سه محکوم نظامی داشته است، آن هم در عالی‌ترین سمت‌های ارتش آمریکا. آن‌طور که خبرگزاری فارس به نقل از منابع خارجی نوشته، سه فرمانده ارشد یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا، پس از متهم شدن به سوءمصرف الکل در محل کار و تجاوز از سمت‌هایشان عزل شده‌اند.
«کالین‌گرین» از فرماندهان ارشد یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا به صورت سر‌بسته فقط گفته این سه فرمانده به دلیل «عدم رعایت مسائل انضباطی هنگام اعزام به مأموریت‌های رزمی و از دست رفتن اعتماد به آنها» از سمت‌هایشان عزل شده‌اند. البته اواخر ماه جولای (مرداد ماه) بود که روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از یک افسر ارشد نیروی دریایی آمریکا نوشت یکی از اعضای ارشد یگان ویژه دریایی به حملات جنسی به یک نظامی زن متهم شده است.