kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۶۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰

عمل جراحی مغز بدون بیهوشی در مشهد انجام شد

عمل جراحی مغز و اعصاب به روش پیشرفته و بدون بیهوشی و در حالت بیدار روز سه‌شنبه با موفقیت در بیمارستان رضوی مشهد انجام شد.



به گزارش ایرنا این جراحی پیشرفته توسط تیم جراحی مغز و اعصاب بیمارستان رضوی مشهد و به سرپرستی  دکتر «رضا زارع» بر روی یک مرد ۴۰ ساله مبتلا به ضایعه مغزی صورت گرفت.
سرپرست تیم جراحی مغز و اعصاب بیمارستان رضوی مشهد در حاشیه این عمل جراحی به خبرنگاران گفت: این نوع جراحی‌ها به منظور کاهش عوارض مغزی در بیماران مبتلا به تومورهای مغزی نزدیک به قسمت‌های حرکتی و تکلم مغز یا افراد دارای تشنج‌های مقاوم به درمان انجام می‌شود.
وی افزود: عمل جراحی مغز بدون بیهوشی در سطح کشور به ندرت و توسط تیم جراحی بیمارستان رضوی مشهد انجام می‌شود که با جراحی امروز سومین عمل جراحی مغز بدون بیهوشی و در حالت بیداری بیمار توسط تیم مزبور در مشهد انجام شد.
او ادامه داد: بیهوش نشدن بیماران مبتلا به ضایعات مغزی که ضایعات آنها نزدیک به نقاط حساس مغز مانند قشر حرکتی و تکلم آنهاست مزایای زیادی دارد چرا که بیهوشی افراد طی این نوع جراحی‌ها ممکن است آسیب‌هایی به نقاط دیگر مغز آنها وارد کند.
این پزشک متخصص مغز و اعصاب گفت: جراحی این بیماران در حالت بیداری به آنها کمک می‌کند که بتوان از فرد درخواست کرد تا حرف بزند یا اندام‌های خود را حرکت دهد و جراح بدین طریق از آسیب ندیدن اندام فرمان‌دهنده حرکت و تکلم در مغز بیمار اطمینان حاصل خواهد کرد.
دکتر زارع افزود: این نوع جراحی در بزرگسالانی که از لحاظ روانی آمادگی داشته باشند و بتوانند استرس خود را کنترل کنند قابل انجام است و در کودکان به دلیل همکاری نکردن قابل انجام نیست.