kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۴۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲

حوادث کوتاه از کشور


      
      سرقت از گردشگر خارجی
قزوین – باشگاه خبرنگاران جوان : مسئول اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی قزوین گفت: یک زن و شوهر که پول و اموال یک گردشگر ایرلندی را در قزوین سرقت کرده بودند با اقدام به موقع پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ رحیم خامدی افزود: یک گردشگر ایرلندی بنام پاتریک بردیی قصد مسافرت با اتوبوس از تبریز به قزوین را داشت که به‌ اشتباه در شهرستان آبیک پیاده شد. او اضافه کرد: این گردشگر وقتی به ‌اشتباه خود پی برد، قصد برگشت به شهرستان قزوین را کرد که با سوار شدن به یک خودرو سواری پراید دچار مشکل شد. وی افزود: در جریان بازگشت به قزوین، لوازم شخصی او شامل چمدان، مدارک شناسایی و گذرنامه، ۲ هزار و ۵۰۰ دلار آمریکا، ۲میلیون تومان وجه نقد، هدفون، دوربین عکاسی و ساک دستی به وسیله راننده خودرو سواری مسافرکش در مسیر آبیک به قزوین به سرقت رفت.
خامدی ادامه داد: به دنبال دستور رئیس‌نیروی انتظامی استان، تیم ویژه به همراه شاکی به محل وقوع جرم اعزام و در مدت کمتر از دو ساعت پس از اقدامات فنی، سارقان که زن و شوهر بودند را در شهرستان آبیک شناسایی و دستگیر و تمام لوازم سرقت شده کشف و تحویل تبعه ایرلندی شد.
کشف مرغ‌های فاسد
ساری – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از کشف گوشت مرغ فاسدشده و غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ علی داداش تبار گفت: پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی به دو خودروی کامیونت حمل گوشت در این شهرستان مشکوک شدند و آن را متوقف کردند. وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروهای مورد نظر شش تن گوشت و چربی مرغ فاسد و غیر بهداشتی کشف کردند. داداش تبار خاطرنشان کرد: مرغ‌های فاسد کشف شده و محتویات این خودرو توسط اداره دامپزشکی این شهرستان امحا و رانندگان آنها نیز دستگیر شدند.
واژگونی خودرو
اصفهان – خبرنگار کیهان : سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از واژگونی یک دستگاه سواری پراید در بلوار زرین شهر – اصفهان خبر داد.سرهنگ علی مولوی افزود: در این سانحه یک خانم 33 ساله بر اثر جراحات وارده فوت و یک نوزاد 40 روزه مجروح شد.وی اضافه کرد: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه را عامل این سانحه ذکر کردند.
شکار شکارچی
بیرجند – خبرگزاری صدا و سیما: رئیس‌نمایندگی حفاظت محیط‌زیست شهرستان زیرکوه گفت: ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست این شهرستان موفق به دستگیری شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده شاسکوه شدند.
صادقی افزود: از متخلف دستگیر شده، لاشه یک قطعه کبک وحشی،  مقادیری گوشت متعلق به یک رأس بزغاله وحشی، 13 عدد تله چوبی کبک گیری و یک عدد تله آهنی مخصوص شکار حیوانات چهارپا و بزرگ جثه، یک قبضه اسلحه شکاری 5.5  ساچمه زنی، یک قطعه خفه‌کن متعلق به اسلحه خفیف شکاری و یک دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط  شد.
کشف تریاک
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي استان کرمان از كشف موادمخدر در عملیات پلیس شهرستان منوجان خبر داد.  
سرتیپ «عبدالرضا ناظری» اظهار داشت: ماموران تیم گشت كلانتري مركزي شهرستان منوجان حین گشت زني در محور «منوجان –هشتبندي» ميناب به يک دستگاه خودروی سارينا مشکوک و به آن دستور ایست دادند.
وي افزود: راننده خودرو بدون توجه به اخطار و ايست پليس با افزايش سرعت و حركات مارپيچ اقدام به فرار كرد که پس از مسافتی تعقيب و مراقبت ضربتی، نهايتاً راننده این خودرو عرصه را بر خود تنگ ديده و متوقف شد.
ناظری با‌اشاره به دستگیری این قاچاقچی بیان داشت: ماموران در بازرسی از این خودرو254 کیلوگرم تریاک کشف و در ادامه نیز يك خودرو 405 که راه پاكن این خودرو بود را توقيف و راننده آن را دستگیر کردند.
تصادف کامیون با عابر پیاده
ایلام – مهر: رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام از مرگ عابرپیاده براثر برخورد یک دستگاه کامیون در شهر ایوان خبر داد.سرهنگ ابوالفضل کهزادی افزود: این حادثه در خارج از معابر عمومی و در یکی از پارک‌های شهرایوان روی داد.وی خاطرنشان کرد: کارشناسان تصادفات، علت این حادثه راعدم توجه کافی به جلو از جانب راننده کامیون اعلام کردند.
کشف کالای قاچاق
بندر عباس – ایسنا: جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 95 میلیارد و 534 میلیون ریال انواع کالای قاچاق در استان خبر داد.
سرهنگ عباسعلی بهدانی فرد اظهار کرد: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان با همکاری مأموران انتظامی شهرستان‌ها با تلاش شبانه‌روزی و اجرای طرح‌های پاک‌سازی نقاط آلوده و ‌اشرافیت کامل بر محورهای مواصلاتی فرعی و اصلی استان موفق شدند 51 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کنند.
وی افزود: با تلاش همه‌جانبه مأموران دو هزار و 348هزار قلم انواع مواد خوراکی، 94 هزار لیتر سوخت،  842 هزار و 400 نخ انواع سیگار، 43 رأس احشام قاچاق، 2 هزار و 381 متر پارچه، هزار و 984 قطعه تجهیزات رایانه‌ای، یک دستگاه خودرو قاچاق، 297 عدد لوازم‌یدکی خودرو  مجموعاً 57 هزار قلم انواع کالای قاچاق کشف شد.
سارقان احشام در دام
یاسوج – خبرگزاری صدا و سیما : فرمانده انتظامی گچساران گفت: باند سارقان حرفه‌ای احشام در این شهرستان هنگام ارتکاب جرم دستگیر شدند.
سرهنگ سید محمد موسوی افزود: مأموران پلیس آگاهی با همکاری مأموران مواد مخدر و پاسگاه انتظامی عبداللهی با انجام تحقیقات گسترده و گشت نامحسوس به سه نفر حین انتقال ۱۲ رأس گاو مشکوک شدند و به آنها دستور ایست دادند. وی بیان کرد: سارقان با توجه به سخت گذر بودن منطقه، احشام  را رها و از محل متواری شدند که با تلاش مأموران یکی از سارقان دستگیر شد.وی بیان داشت: متهم در بازجویی مقدماتی به سرقت ۱۲ رأس گاو اعتراف که پس از بازسازی صحنه احشام سرقتی به مالباختگان تحویل داده شد.
دستگیری قاتل فراری
بوشهر – تسنیم: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: فردی که ۳ سال قبل با همدستی دوست خود با شلیک گلوله فرد دیگری را به قتل رسانده و سپس متواری شده بود در چغادک بوشهر شناسایی و دستگیر شد.
سرتیپ خلیل واعظی با بیان اینکه این اتفاق در سال 1395 در چغادک افتاد گفت: تیرماه سال 95 فردی با هویت معلوم در جمعه بازار شهر چغادک مورد اصابت گلوله دو نفر ناشناس قرار گرفته و فوت کرده و ضاربان نیز از محل متواری شده بودند.  وی از شناسایی  قاتل و همدستانش خبر داد و تصریح کرد: تیمی مجرب از کارآگاهان دایره عملیات ویژه پلیس آگاهی پس از سه سال اقدام اطلاعاتی، علمی و پلیسی فرد قاتل به همراه همدستش را شناسایی کردند. وی بیان کرد: متهمان پس از شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی ضربتی در بلوار اصلی شهر چغادک دستگیر شدند.
واژگونی مینی‌بوس
اصفهان – فارس: مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان گفت: در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در محور داران به تیران 18 نفر مصدوم شدند.
غفور راستین افزود: مصدومان این حادثه 9 مرد و 9 زن از 14 ساله تا 70 ساله تبعه کشور افغانستان بودند که برای انتقال این مصدومان به بیمارستان 5 آمبولانس 115 و 3 آمبولانس هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.
وی ادامه داد: 4 مصدوم از صحنه حادثه به بیمارستان منتظری نجف‌آباد و 14 مصدوم هم به بیمارستان بهنیا تیران منتقل شدند که انتقال 4 مصدوم توسط هلال احمر و 14 مصدوم نیز توسط اورژانس 115 انجام شد.